י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שביעית מהצהרתו למגזין

נחשף: כמה מיליונים היו לטראמפ בבנק, בשנה האחרונה שלו כנשיא?

נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ סיים את כהונתו עם 93 מיליון דולרים בחשבון הבנק שלו, כחמש שנים לאחר שהצהיר בראיון למגזין 'פורבס' כי הונו נאמד ב-793 מיליון דולרים

נחשף: כמה מיליונים היו לטראמפ בבנק, בשנה האחרונה שלו כנשיא?
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

למרות שהצהיר בראיון למגזין 'פורבס' ב-2015 כי הונו נאמד ב-793 מיליון דולר, לנשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, היו רק 93 מיליון דולר בבנק, במהלך השנה האחרונה לכהונתו - סכום נמוך באופן דרמטי מחלק מהסכומים שהוא טען שצבר במהלך השנים.

הערכות השווי שפורסמו על ידי המגזין 'פורבס', לקוחות מהדו"חות הכספיים של טראמפ שפרסמה בשבוע שעבר התובעת הכללית של ניו יורק, לטיטיה ג'יימס, שמשרדה מנהל חקירה אזרחית נגד ארגון טראמפ.

אחזקות המזומנים של טראמפ הן רק חלק קטן מהאימפריה שלו הנשענת על נדל"ן, מגרשי גולף ונכסים שקשה לכמת אותם. עם זאת, נראה שהם הרבה מתחת למה שטראמפ טען, כולל מאמציו לנסות לשכנע את המגזין למקם אותו במקום גבוה ברשימת המיליארדרים.

אחזקות המזומנים של טראמפ נאמדו בכ-114 מיליון דולר ב-2016 כאשר התמודד לנשיאות. הם ירדו ל-76 מיליון דולר ב-2018, עלו ל-87 מיליון דולר ב-2019 והגיעו ל-93 מיליון דולר ב-2020, השנה האחרונה שלו בתפקיד.

השנה ההיא הגיעה כאשר ארגון טראמפ ביקש למכור נכס של מלון יוקרתי בוושינגטון הבירה, שם העסקים נקלעו למגפת הקורונה. אבל ב-2015, כשטראמפ הציג את מעומדתו לנשיאות, קמפיין הבחירות הפרסום שלו פרסם דוח פיננסי המציג מזומנים וניירות ערך בשווי 302 מיליון דולר נכון ליוני 2014, הוא אמר שהשווי הנקי שלו היה כמעט 9 מיליארד דולר. בחקירה נאספו ראיות משמעותיות המצביעות על כך שארגון טראמפ השתמש בהונאת 'שווי נכסים' כדי להשיג שורה של הטבות כלכליות, כולל הלוואות, ביטוחים והנחות מס, יש לציין כי טראמפ עצמו לא חשוד, אלא עובדיו בארגון.

ארגון טראמפ הכחיש את הטענות, וטראמפ כינה את החקירה 'ציד מכשפות' על ידי משרד התובעת.

דונלד טראמפ הון כסף הון עצמי פורבס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד