ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
צפי למאות ילדים רח"ל

התסמונת שמטרידה את ההורים: כמה אובחנו בארה"ב?

‏בארה"ב - רשויות הבריאות במדינת ניו ג'רזי אשר גודל אוכלוסייתה דומה לזה של ‏ישראל, דיווחו ב-24 לינואר על שיא באבחון מקרי תסמונת פימס ביום אחד | בישראל עד כה זוהו 4 ילדים שלקו בתסמונת 

התסמונת שמטרידה את ההורים: כמה אובחנו בארה"ב?
בדיקת קורונה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

'פימס' (PIMS), התסמונת שמתגלה בקרב ילדים מחלימים, ומטרידה את מערכת הבריאות וההורים: ‏דיווחים ראשונים על מקרי התסמונת בילדים בישראל במהלך גל האומיקרון התקבלו במהלך הימים האחרונים, ועד כה פורסמו 4 מקרים כאלה, שניים בקפלן, אחד בסורוקה וכן אחד במרכז הרפואי העמק. 

בינתיים, ‏בארה"ב - רשויות הבריאות במדינת ניו ג'רזי אשר גודל אוכלוסייתה דומה לזה של ‏ישראל, דיווחו (24 ינואר) על שיא באבחון מקרי תסמונת פימס ביום אחד (שישה ילדים ‏ביום שישי האחרון וסך הכול עשרה בשבוע החולף).

גם במדינת לואיזיאנה דווחו מקרים ‏חדשים. אלו מצטרפות למדינות נוספות בארה"ב (נברסקה, ניו יורק, אוקלהומה ומישיגן) שזיהו בתחומן מקרים חדשים של התסמונת לאחרונה, במהלך גל האומיקרון, כאשר בחלקן מדווח על קצב אבחון של התסמונת הגבוה מהעבר.

"עם זאת, מדובר בדיווחים ראשוניים ביותר ‏ושיעורי ההיארעות המעודכנים של התסמונת בגל זה, טרם התבהרו", הודגש בדוח אמ"ן, שם פורסמו הנתונים האמורים. ‏יוזכר כי שיעורי ההיארעות של התופעה הוערכו עד כה בכ-1:3000 ילדים ובני נוער ‏מאומתים.

בשנת 2021 (1.1-15.12.21) אומתו בישראל כ-300 אלף ילדים לא מחוסנים ‏בגילאי 0-18. הילדים שנדבקו (גם אלו שלא אומתו) הובילו לפחות ל-220 אבחנות של פימס ‏בישראל בתקופה זו.

במהלך 6 השבועות של גל התחלואה הנוכחי (16.12.21-25.1,22) אומתו כ-440 אלף ילדים בגילאים אלו, מתוכם כ-250 אלף לא מחוסנים (אשר לפי המחקרים ‏המוכרים, בסיכון גבוה יותר לסבול מפימס בעקבות הדבקה).

זאת, כאמור, כאשר רמות ‏התחלואה הסמויה מוערכות כגבוהות יותר מבגלים קודמים. בהתאם, באם שיעור הארעות פימס באוכלוסייה בעקבות אומיקרון דומה לשיעורו הממוצע בגלי הזנים הקודמים, עשויים ‏להיות 100-200 ילדים שיסבלו מהתופעה הקשה בשבועות הקרובים. כל זאת, כאשר מערכת ‏הבריאות בעומסים גדולים כבר עתה, כולל במחלקות הילדים.

תסמונת פימס אומיקרון קורונה גל חמישי ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד