י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"בכל חצי שעה מתקיימת הלוויה"

חברה קדישא: עומסים חריגים בגל הנוכחי "אנחנו לפני קטסטרופה"

ברקע העלייה העצומה בנדבקי האומיקרון בחודש האחרון, בארגון חברא קדישא מדווחים ומתריעים: "אנחנו בקצה גבול כוח האדם ועדיין לא קרובים לשיא המתים. במוצאי שבתות המצב איום ונורא" | מתחילת החודש טיפלו בחברה קדישא יותר מ-400 נפטרי קורונה, בהם גם ילדים רח"ל

חברה קדישא: עומסים חריגים בגל הנוכחי "אנחנו לפני קטסטרופה"
נפטרי קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מתחילת ינואר 468 נפטרי קורונה נקברו דרך מוקד פינוי הנפטרים של משרד הדתות, המקשר בין בתי החולים לארגוני החברה קדישא בכל הארץ, זאת לעומת 38 בלבד בחודש דצמבר 2021. כך עולה מנתונים רשמיים שהגיעו לידי "ישראל היום".

"קשה מאוד להתמודד עם המצב כרגע", אומר ל"ישראל היום" הרב אברהם מנלה, יו"ר פורום חברות קדישא וראש חברה קדישא בתל אביב. "אנחנו בקצה גבול כוח האדם. אנחנו מגייסים מתנדבים נוספים. בגל הקודם שרדנו בקושי עם מספרים דומים, אבל עכשיו אנחנו עדיין לא קרובים לשיא המתים. מה יקרה אם יהיו עוד 50 אחוזים מהמתים שיש היום? אני מתפלל שלא נגיע למצב כזה". הוא מציין לחיוב את העבודה מול משרד הדתות, המסייע לעבודת הארגון בעומס העצום.

לדברי משה שמעון, מנכ"ל חברה קדישא "קהילת ירושלים", שמדי יום מטפלת ביותר מ-50 אחוזים מהקבורות בבירה, אומר שמעון. "האנשים שלנו עובדים במסירות נפש, יום ולילה, מסביב לשעון. אם אנחנו רגילים לשבע הלוויות ביום, כעת אנחנו מבצעים 14 הלוויות. במוצאי שבת בחודש האחרון המצב איום ונורא - בכל חצי שעה מתקיימת הלוויה. זה מתקרב לקטסטרופה".

אור פירון-זומר, המשמשת פרויקטורית בראש המערך שמביא את נפטרי הקורונה לקבורה מטעם פורום חברה קדישא, מציינת כי "אנחנו נמצאים במספרים מטורפים, וכעת אנחנו מתחילים לראות גם ילדים שנפטרים ומגיעים אלינו. האמירה של רופאי הילדים נגד הפסקת הבידודים נובעת מכך שהם מתחילים למלא את מיון הילדים - וגם אלינו מגיעים. זה נורא".

קורונה חברא קדישא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד