י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"לחזק המסחר עם הפלסטינים"

בנט מכוון מטרה ומשתלח בסמוטריץ': "דברים בזויים"

ראש הממשלה נפתלי בנט שופך אש וגופרית על בצלאל סמוטריץ, וטוען כי אנשי הציונות הדתית "מתביישים בו" | בנוגע להקמת הממשלה טען כי "הייתה מאוד קשה בשבילי. ידעתי בבירור לאן אני הולך. ידעתי שאני עומד לחטוף את אם כל המערכות" | וגם מה למד מאז נכנס לתפקיד?

בנט מכוון מטרה ומשתלח בסמוטריץ': "דברים בזויים"
נפתלי בנט/בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט העניק בסוף השבוע ראיונות לשורת כלי תקשורת בארץ, הגן על מדיניותו הביטחונית והכלכלית ותקף רבות את האגף הימני באופוזיציה.

בראיון שנתן ל'הארץ', בחר להשתלח קשות דווקא ביו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שכזכור, אמר לפני מספר ימים עם היוודע פטירתה של נשיאת העליון בדימוס מרים נאור, כי היא "עוד נשיאה אחת בשרשרת נשיאים מאז אהרן ברק שהחריבו מוסד מפואר. אזכור אותה כמי שהתעקשה להרוס את הבתים בעופרה, בעמונה ובנתיב האבות", הסביר יו"ר הציונות הדתית, "אזכור אותה כמי שפסלה את חוק הגיוס והכניסה אותנו לטרללת שנמשכת עד היום, לפחות בשנותיה האחרונות היא תיזכר כמי שהפילה עוד לבנה אחת בחומה החשובה של מערכת המשפט. בקיצור, עוד נשיאה אחת בשרשרת נשיאים מאז אהרן ברק, שהחריבו מוסד מפואר".

רה"מ תקף את הדברים ואמר כי "הם בזויים". לדבריו, "הציונות הדתית שבה אני צמחתי דוגלת בדרך ארץ ותורה. בסמוטריצ'יזם, כל זה אינו קיים. כל אנשי הציונות הדתית שאני מכיר, ששירתו איתי בצבא, הסמוטריצ'יזם לא מייצג אותם. הם מתביישים. אולי ההתנהגות שלו נובעת מכך שהוא לא התחכך מספיק בשירות הצבאי המקוצר שלו, לא יודע".

בראיון ליוסי ורטר ב'הארץ' הוא נשאל על ההצהרות של שר האוצר ליברמן על חזרת המשק לתפוקה מלאה בתוך זמן קצר: "אני חושב שאנו רואים את האור בקצה המנהרה, אבל יהיו לנו עוד שבועיים קשים. ואם למדתי משהו בתקופה הזו, זה לא להתחייב".

"הקמת הממשלה הייתה מאוד קשה בשבילי. ידעתי בבירור לאן אני הולך. ידעתי שאני עומד לחטוף את אם כל המערכות" אמר בנט.

לגבי חוק האזרחות הוא אמר, "חוק האזרחות יעבור", הוא מבטיח "לנתניהו לא אכפת לשרוף את המועדון. לנו יש עניין לשמור על מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית, אבל זה גם חוק ביטחוני. בסבב האלימות האחרון בנגב, בכ–40% מהאירועים היו מעורבים אנשים שהגיעו לכאן באיחוד משפחות".

בראיון אחר שהעניק ל'ישראל היום' אמר בנט: "כל עוד אני ראש ממשלה אין אוסלו, ואם יהיה אוסלו, אין ממשלה. אני מתנגד למדינה פלשתינית וגם לא מאפשר קיום מו"מ מדיני בקו של מדינה פלשתינית". לגבי פגישה עם אבו מאזן טען, "אני לא אפגוש את מי שרודף את חיילי צה"ל בהאג ומעביר כספים לרוצחים, לשותפיי - גם גנץ וגם לפיד, יש עמדות שונות ממני. הם מייצגים עמדות של השמאל, וזה לגיטימי כל עוד במעשים אנחנו במכנה המשותף שקבענו, גם קודמי פגש את אבו מאזן לא פעם, ועוד עם דגלים פלשתינים ברקע. זה לא סוף העולם. אני לא שופט את שותפיי, אני מאפשר. אין להם סמכות לנוע בתחום המדיני. הם מדברים כלכלה ואני בעד חיזוק הסחר בין הפלשתינים לבינינו".

נפתלי בנט הארץ בצלאל סמוטריץ איווט ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד