י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שינוי הטפסים במד"א

חרם תרומות הדם: החלטת הרבנים והמצגת שמעלה סימן שאלה

בארגון שמרכז את בכירי הרבנים בציונות הדתית הוחלט שכל רב יורה לתלמידיו אם לחזור לתרום דם על שינוי הטפסים; במקביל נמשך הניסיון לרכז מכתב פומבי, שלא דרך הארגון | מצגת מטעם המצדדים בהפסקת החרם, מעלה סימן שאלה מדוע המחאה לא מתקיימת גם נגד גופים אחרים

חרם תרומות הדם: החלטת הרבנים והמצגת שמעלה סימן שאלה
תרומות דם צילום: באדיבות המצלם

סאגת חרם תרומות הדם של הישיבות במגזר דתי-לאומי, מחאה שהחלה לפני מספר חודשים בעקבות שינוי הטפסים במד"א, בעקבות הסרת "ארץ לידת אב" ו-"ארץ לידת אם" - נמשכת.

בכירי הרבנים, אלה שעדיין טרם הכריעו אם להביע את עמדתם בפומבי, מקיימים שיחות טלפון ועוסקים בנושא. בארגון 'רבני תורת הארץ הטובה', שמוציא מכתבים בשם הרבנים בסוגיות ציבוריות, החליטו לעת עתה שלא לפרסם מכתב בנושא.

בארגון ישנן חילוקי דעות בין הרבנים אם להורות על הפסקת החרם או לא, ולכן הוחלט שכל רב יורה לתלמידי ישיבתו כיצד לפעול, ולא יוציאו בינתיים מכתב רשמי בנושא, על אף שכבר הוכנה טיוטה שהייתה אמורה לצאת בקריאה להפסיק את החרם.

טופס בקשה לסיווג ביטחוני של צה"ל / מתוך המצגת

מצגת שהועלתה בדיון הרבנים, מטעם התומכים בהפסקת החרם, שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', מציגה את השתלשלות שינוי טפסים בגופים ציבוריים שונים, כך שגם באותם גופים שהוצגו, שם "האב" ושם "האם" הוסרו. בין הגופים שהוצגו הם משרד המשפטים, צה"ל ועיריות שונות ברחבי הארץ.

כך למשל, במצגת, הוצג הטופס של צה"ל לסיווג ביטחוני ואת טפסי הגיוס של המועמדים לשירות הביטחון, שהוסרו מהם "אמא" ו"אבא". המצגת מעלה סימני שאלה מודע המאבק מתנהל כעת נגד תרומות הדם, ולא גם נגד גופים אחרים.

לעת עתה, כאמור, החרם על תרומות הדם מטעם הישיבות נמשך, זאת לאחר שמספר ראשי ישיבות חרד"ליות פרסמו מכתבי חיזוק וקריאה להמשיך, אך הניסיון לארגן מכתב נגדי, של התומכים בהפסקת החרם, נמשך.

תרומת דם הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד