י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ביהמ"ש: מניעת תפילה בהר הבית סותרת חופש הפולחן

בית המשפט שחרר בתנאים מגבילים צעיר יהודי שהתפלל בהר הבית, והגיב להתגרות של צעיר ערבי • השופט: "מניעת תפילה יהודית בהר הבית נוגדת את חופש הפולחן"

הר הבית. צילום ארכיון
הר הבית. צילום ארכיון

בדיון שנערך אתמול (א) בבית משפט השלום בירושלים, הורה השופט דב פולוק כי צעיר יהודי שנחשד בתפילה בשער הר הבית ובתקיפת נער ערבי, ישוחרר לביתו בערבות ובהרחקה של 15 יום משטח הר הבית.

השופט דחה את דרישתה של המשטרה להרחיק את הנער למשך 60 יום מכל שטח העיר העתיקה, וציין בהחלטתו כי הטענה לפיה תפילה יהודית בהר הבית הינה בעייתית ומהווה גורם מתסיס, סותרת את חוק חופש הפולחן. בהחלטה זו הצטרף השופט פולוק לדברים דומים שכתבה השופטת אביב מלכה לפני מספר חדשים.

ביום שישי האחרון הגיע הצעיר לשער הכותנה המוביל להר הבית בכדי להתפלל במקום בו ניתן לחזות במקום המקדש. לדברי הצעיר במהלך תפילתו ניגש אליו נער ערבי והחל לבעוט בו. לטענת סניגורו מטעם עמותת 'חננו' איתמר בן גביר, מדובר בתופעה מוכרת במקום, ובה צעירים ערבים, ולעיתים אף ילדים, נשלחים על ידי מבוגרים להתגרות ביהודים העולים להר הבית. עובדה זו לא הוכחשה על ידי נציג המשטרה בביהמ"ש. הצעיר היהודי סיפר כי השיב לנער הערבי בעיטה ובתגובה נעצר על ידי שוטרים שהיו במקום.

למרות הסמיכות לשבת, לא הזדרזה משטרת העיר העתיקה להביא את הנער לדיון בפני שופט, והוא נאלץ לשהות במעצר כל השבת. במוצאי שבת הובא העצור לדיון בתנאי מעצרו בבימ"ש השלום, השופטת חגית מק-קלמנוביץ' גערה בנציגי המשטרה על קיומו של דיון שחרור בתנאים בשעת לילה מאוחרת, ושחררה את העצור בהתחייבות להתייצב הבוקר לדיון.

הבוקר, כאמור, דחה בימ"ש השלום את דרישות המשטרה להרחקה ארוכה ומשטחה של כל העיר העתיקה. השופט פולוק אף הוסיף כי במקרה בו התפרעו בהר הבית 'נשות אל-אקצה', לא דרשה המשטרה להרחיקן למשך 60 יום, ואי לכך אינו רואה מקום לדרישה זו במקרה שלפנינו.

בתגובה להחלטת ביהמ"ש אמר עו"ד איתמר בן גביר, סנגורו של הנער מטעם עמותת 'חננו': "מדובר בהחלטה חשובה, ואני מקווה שמשטרת ישראל תלמד ותפנים אותה. הזכות להתפלל במדינת ישראל לא שמורה רק לנשות הכותל, אלא אף ליהודים הדורשים את בניין בית הבחירה. החלטת השופט היום קובעת למעשה כי אין כל איסור להתפלל בהר הבית ופעילות המשטרה היא בניגוד לחוק, כשזו מונעת תפילת יהודים".
הר הבית צעיר בן גביר שופט תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד