כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

התביעה ההזויה נגד הגראי"ל: "דעת תורה היא איום"

בית המשפט דן היום בתביעה שהגיש ישראל אפל נגד הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי בשל מעורבותם במינוי ראש העיר בבני ברק • התובע אף דרש לחקור את גדולי ישראל

הגראי"ל. צילום: עוזי ברק
הגראי"ל. צילום: עוזי ברק

התביעה נגד גדולי ישראל: בית המשפט השלום בתל אביב דן היום (א') בתביעה שהגיש תושב בני ברק ישראל אפל' נגד ראש העיר אברהם רובינשטיין ונגד הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, בשל הלחץ שהם מפעילים שלא לערוך בחירות בעיר.

אפל טען היום בדיון כי מפאת גילם המופלג של גדולי ישראל, "יש לרדת אליהם הביתה כדי לחקור אותם".

פרקליטו של ראש העיר אברהם רובינשטיין, עו"ד לייבוביץ' הביע פליאה על הפרקליטות, "אי אפשר להתעלם מעצם כתב האישום שהוא מופרך והזוי ולא מגלה עבירה. אני תמה שהפרקליטות לא עצרה את כתב האישום מלהגיע לבית המשפט".

עורך הדין ירון קוסטליץ, ממשרדו של עו"ד יעקב וינרוט המייצג את גדולי ישראל בתביעה, הזכיר כי לפי התלונה של אפל בוצעו לכאורה איומים על ידי הנאשמים: "אך בכתב האישום אין ולו מילה אחת על איומים שביצעו", אמר קוסטליץ בדיון, "כתב האישום לא מגלה עבירה ואין בסיס לקובלנה".

מנגד אפל אמר כי אכן היו איומים: "נכון שהרב שטיינמן מסוייט מהמריבה הגדולה שהייתה בציבור החרדי, הוא החליט שלא יהיו יותר בחירות של החסידים הליטאים, צמד המילים "דעת תורה" הוא איום, כי מי שמתנגד לזה מאוים ומחרימים אותו". כך במסגרת הקובלנה, ציין אפל, כי שלושת הנקבלים פרסמו מכתב בו ציינו: 'שעל פי דעת תורה – אזי אברהם רובינשטיין – יוכתר לראשות העירייה', וכי צמד המילים "דעת תורה" מהווה איום".

השופט צחי עוזיאל דחה את הבקשה לגביית עדות מוקדמת מגדולי ישראל כפי שדרש לעשות הקובל. "מדובר בבקשה לשמיעת עדותם של הנקבלים בפתח ההליך ועוד לפני שנשמעה פרשת התביעה", אמר השופט, "ולא מצאתי כי קיים בסיס משפטי או ענייני להליך חריג שכזה".

עוד הוסיף: "לא עלה בידי הקובל להניח תשתית ראייתית שלפיה לא יהיה ניתן לגבות את עדותם של הנקבלים בהליך רגיל. שלישית ומבלי לקבוע מסמרות בשלב הזה, יש ממש בטענת באי- כוח הנקבלים כי אין העובדות מגלות עבירה, לפחות לא במידה המצדיקה גביית עדותם על אתר".

המשך התביעה תתנהל כסדרה בבית המשפט.
אברהם רובינשטיין ישראל אפל הגראי"ל שטיינמן הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד