כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מתנדבי זה"ב בגן של עמותת אור ירוק מסכמים שנה

רכזי ומנחי התכנית זה"ב בגן חגגו את סיום שנת הלימודים בכנס חגיגי בזכרון יעקב • שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "פעילות המתנדבים מבורכת. הילדים רואים בהם כמודל לחיקוי ולהערכה".

מתנדבי זה"ב
מתנדבי זה"ב

מתנדבי פרויקט זה"ב בגן של עמותת אור ירוק עובדים קשה בכל השנה בכדי להעלות את המודעות לבטיחות בדרכים בקרב ילדי הגנים בכל רחבי הארץ. רגע לפני סיום שנת הלימודים, הגיעו מנחי ורכזי התכנית לסכם את השנה בכנס חגיגי, חווייתי ומהנה.

הכנס נערך בשבוע שעבר במלון עדן אין בזכרון יעקב, ונערכו בו פעילויות רבות לכבוד המתנדבים. הנושא המרכזי של הכנס היה חשיבה חיובית והפיכת וההבנה כי כל שנרצה לעשות אפשרי הוא. כל הפעילויות שנערכו בכנס, נערכו בסימן חיובי זה. הארוע התחיל במדיטציה קולית חגיגית בהשתתפות המתנדבים, והמשיך בפעילות מיוחדת אותה ביצעה רונית רביב, רכזת פרויקט זה"ב בגן של עמותת אור ירוק. פעילויות נוספות אליהם הוזמנו המתנדבים היו למשל סדנת אמנות ייחודית"; סדנת אמן חווייתית של קצב ותנועה מאת מדריך יוצא להקת הקצב והמחול "מיומנה"; הרצאות בנושאים שונים ועוד.

התכנית המיוחדת הנקראת "זה"ב בגן" (זהירות בדרכים בגן), מופעלת על ידי עמותת אור ירוק והחברה למתנ"סים – תנועת של"מ, בשיתוף משרד החינוך. במסגרת התכנית, מבצעים מתנדבים גמלאים כרבע מליון שעות הדרכה בשנה (!) בכדי להסביר לילדי הגנים על נושא הזהירות בדרכים. הגמלאים מגיעים לכ- 1,200 גנים מכל רחבי הארץ ומכל הסוגים: ממלכתיים, ממלכתיים דתיים, גנים מהמגזר הערבי, גנים מהמגזר החרדי וגנים לחינוך מיוחד, בכדי להעניק הדרכה שבועית בנושא זהירות בדרכים לילדים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "פעילותם של המתנדבים בגני הילדים חשובה מאין כמוה. כבר מגיל הגן יש ללמד את הילדים חינוך תעבורתי, בכדי שבעתיד הם יהיו הולכי רגל ונהגים זהירים. הילדים רואים במתנדבים הגמלאים מודל לחיקוי ולהערכה, ולכן הם מקשיבים להם ומקיימים את כללי הבטיחות".





אור ירוק סיכום שנה בטיחות בדרכים גנים מתנסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד