י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המלחמה בפגעי הטכנולוגיה

הרב חשף: נתפסו אברכים משתמשים עם מכשירים בליל שבת

חיזוק בימי השובבי"ם בחצרות החסידים במסגרת שבתות 'טהרנו' נגד פגעי הטכנולוגיה: מגיד המישרים הגאון רבי אשר אנשיל שוורץ סיפר כי סיפרו לאחד מגדולי הדור שתפסו כמה אברכים בליל שבת משתמשים עם המכשירים הטמאים. הדברים המלאים פורסמו השבת בעיתון 'המודיע'

הרב חשף: נתפסו אברכים משתמשים עם מכשירים בליל שבת
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

במסגרת שבתות 'טהרנו' בקהילות החסידים לחיזוק ושמירה מפגעי הטכנולוגיה, שנערכו בשבתות האחרונות של ימי השובבי"ם, נשאו דברים רבנים ומשפיעים בקהילות הקודש השונות ועמדו על הצורך להתחזק. 

דרשה ארוכה ומפורטת נשא מגיד המישרים הגאון רבי אשר אנשיל שוורץ, ראש כולל צאנז בבית שמש ומחבר הספרים 'מעדני אשר' המפורסמים, הרב שוורץ נשא דברים בליל שבת קודש פרשת בשלח בבית המדרש של חסידי באבוב - 45 בבית שמש, הדברים המלאים הובאו השבת בעיתון 'המודיע', ועיקרי הדברים החריפים שאמר מתפרסמים כאן ב'בחדרי חרדים'. 

הרב שוורץ הרחיב על אותם אלו שמתרצים שהמכשיר משמש אותם לצרכי פרנסה והוא שיביא לו את הישועה, "זה מביא לו חורבן יותר גדול", הרב שוורץ סיפר כי אנשים שנהיו מכורים למכשירים הם מחללים רח"ל שבת. 

וכך סיפר רבי אשר אנשיל: "באחד מהכנסים בעניין פגעי הטכנולוגיה שהתקיימו בשבועות האחרונים גילה אחד מהרבנים בפני אחד מגדולי הדור שליט"א דבר מזעזע, שלאחרונה הגיעו אליו כמה סיפורים מזעזעים, שתפסו כמה אברכים בליל שבת שמשתמשים עם המכשירים הטמאים". 

"ואני לא מבין" אמר הרב שוורץ "מה הזעזוע? דהרי אם בגלל פרנסה הוא מתיר לעצמו ג' עבירות החמורות, אזי שבת שהותר בשביל פיקוח נפש, בוודאי שדבר קל הוא בידם, רחמנא ליצלן, ולכן צריך לדעת, שמי שיש לו גישה וקשר לאלו הטומאות, הרי הוא מפקיר את כל התורה", סיים הרב שוורץ.

בהמשך אמר הרב שוורץ שהחורבן הנורא של הטכנולוגיה זה יותר חמור מהשואה הנוראה ששם היו שריפת הגופות אבל לפחות הנשמות היו קיימות וחצובות תחת כסא הכבוד ויש הלם קיום וזכר, אבל בכלים הטכנולוגיים זהו שריפת הנשמות לגמרי.

סמארטפונים פגעי הטכנולוגיה שבת טהרנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד