ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"זו לא אפליה"

פרשן 'הארץ': כך פגעו לחינם בלקוחות החרדים

הפרשן הכלכלי של 'הארץ' טוען כי הסערה התקשורתית שהובילה לסגירת אתר שופרסל למהדרין הייתה לא מוצדקת ופגעה לחינם בלקוח החרדי, "בלי שום תועלת ללקוחות בתל אביב"

פרשן 'הארץ': כך פגעו לחינם בלקוחות החרדים
סופרמרקט בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפרשן הכלכלי של 'הארץ', נחמיה שטרסלר, טוען כי המתקפה התקשורתית נגד רשת 'שופרסל' על כך שמכרה באתר מקביל במחירים מוזלים לחרדים, הובילה לפגיעה מיותרת בצרכן החרדי.

במאמר מתייחס שטרסלר לביקורת שהוטחה על רשת הגלידות הישראלית 'גולדה' בעקבות הפרסום שהרשת הקימה חברת בת במגזר הערבי ובסניפיה נמכרו אותן הגלידות במחירים נמוכים ב-25% ממחירי הרשת בישראל.

לדברי הפרשן הכלכלי הפער במחרים בין במגזר הערבי לישראלי דווקא מוצדק מאוד. "צריך להבין", הוא מסביר, "שמדובר בשני שווקים שונים, שלכל אחד מהם יש עקומת ביקוש שונה. עקומת הביקוש במגזר היהודי גבוהה יותר. שם מוכנים לשלם יותר, ולכן הרשת יכולה לגבות יותר. לעומת זאת, במגזר הערבי עקומת הביקוש נמוכה יותר, ולכן לרשת אין ברירה אלא למכור במחיר נמוך יותר".

שטרסלר מזכיר את הביקורת נגד שופרסל שפתחה אתר עם מחירים מוזלים לציבור החרדי, פרסום שהוביל בסופו של דבר לסגירת האתר ולפגיעה בחרדים. "מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה ופופוליסט ידוע, אמר: "נידרש לפקח על המניפולציות שעושות רשתות השיווק".

מה עניין מניפולציות לכאן?", תוהה פרשן 'הארץ', "הרי רמת החיים במגזר החרדי נמוכה יותר, ולכן לרשת אין ברירה אלא להתאים את מחיריה למה שהחרדים מוכנים לשלם. זו לא אפליה. מדובר בשני שווקים עם ביקושים שונים. הרי שופרסל היתה רוצה למכור בבני ברק במחירים של תל אביב. היא פשוט לא יכולה".

"בעקבות ההתקפות בתקשורת", מזכיר שטרסלר, "נאלץ מנכ"ל השופרסל (היוצא), איציק אברכהן, להתנצל ולסגור את האתר החרדי. והתוצאה? פגיעה בלקוחות בבני ברק, בלי שום תועלת ללקוחות בתל אביב".

שופרסל נחמיה שטרסלר המגזר החרדי החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד