ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מרינה, והמעשים הטובים

לוויה מרגשת: תושבי השכונה חלקו כבוד למנהלת המרפאה

בערב שבת, תחת גשם שוטף ומזג אוויר מקפיא, ליוו תושבי שכונת רמות בירושלים את אחת מנשות השכונה שניהלה את סניף קופת חולים 'כללית' השכונתי למעלה משלושים שנה במסירות נפש של ממש. למרות שמדובר באישה לא חרדית, רב השכונה ומאות אברכים באו לחלוק כבוד אחרון לאישה שדאגה לכל אחד ואחת בצורה מופלאה

לוויה מרגשת: תושבי השכונה חלקו כבוד למנהלת המרפאה
מסע הלוויה ביום שישי צילום: באדיבות המצלם

לוויה לא שגרתית ומרגשת התקיימה בבוקר יום שישי, ערב שבת קודש פרשת משפטים בשכונת רמות א' בירושלים, מאות תושבי השכונה בראשות הרבנים והאברכים ליוו למנוחות אישה לא חרדית בגשם שוטף. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בגברת מרינה קלייינברט ע"ה, ששימשה במשך 34 שנים מנהלת סניף של קופת חולים 'כללית' בשכונה, והייתה מסורה לכל אחד ואחת שהיו זקוקים לשירותיה, בכל שעה ובכל יום ויום. בערבו של יום חמישי היא נפטרה בפתאומיות מדום לב ובהנהלת קופות חולים כללית הוציאו את הלוויה מהמרפאה שם עבדה והתמסרה בצורה לא רגילה ללקוחותיה.

בבוקר שישי עבר רמקול המודיע על פטירתה של מרת מרינה ע"ה וכל תושבי השכונה, האברכים ונשותיהם, רבני השכונה, הגיעו להיפרד. 

רב השכונה הגאון רבי שלמה ניימן ספד לה, וכן מנהל המחוז מיכאל מישורי דרעי, הרב משה רוזנגרטן מנהל המגזר החרדי במחוז ירושלים, ונציג מתושבי השכונה שגם ביקש שתושבי השכונה ילמדו משניות ויגידו תהלים כהכרת הטוב. 

יועץ התקשורת ירח טוקר שפרסם בטוויטר את הלוויה המרגשת, כתב פוסט מרגש בערב שבת תחת הכותרת "מרינה, והמעשים הטובים".

"את מרינה כולם מכירים. בני משפחתי נמצאים בקופת חולים 'כללית' בשכונת רמות מזה כ- 17 שנים, ואך טבעי שמדי פעם צריכים משהו מה- 'קופה', אישור רפואי, התחייבות, או כל דבר אחר. תמיד כשהגעתי למרפאה, חיפשתי בכניסה את מרינה, רק כדי להנהן בראש, ולומר לה שלום. לא ידעתי עליה כמעט כלום, בקושי ידעתי את שם משפחתה, אבל כל תושבי שכונת רמות א' בירושלים, הרגישו כשנכנסו למרפאה, שהם בידיים של מרינה, בידיים הכי טובות שיש".

"הידיים שמנצחות את הבירוקרטיה, הידיים שיעשו הכל כדי לסייע לכל אחד ואחת מהשכונה, בלי שום היכרות מוקדמת, ובלי קשר לכלום. רק כדי לעשות טוב. לא יום אחד, ולא שבוע, אלא 34 שנים ארוכות של לעשות טוב לשני. באחד הפעמים כשביקרתי בקופת החולים, סיפרתי לה שאחד מקרובי משפחתי צריך לעשות בדיקת דם וקשה למצוא לו ורידים. שאלתי אם יש לה הצעה. מרינה כמו מרינה אמרה לי, "בוא, יש לי פתרון בשבילך, יש אחות אחת שהיא אלופה בזה, אבל אברר איפה היא עובדת היום ונראה אם היא יכולה לקבל אותו". מרינה הרימה טלפון ועוד טלפון, וניסתה את המרפאה, עברה לנייד, חיפשה דרך חברה, ועד שמצאה את המספר של האחות "הכי טובה בעולם" כדבריה, ניסתה ולא ענתה, אבל מרינה לא התייאשה למרות שניסיתי לומר "די, זה בסדר, נסתדר".. . וכשענתה לה, ביקשה מהאחות "תעשי לי טובה אישית, תקבלי את הילד הזה, אני לא מסוגלת לחשוב על זה שדוקרים אותו שוב ושוב סתם, את הכי טובה בעולם בזה"..

"מרינה לא הכירה את הילד, לא ידעה מיהו, אבל עשתה הכל כדי לחפש את האחות הטובה ביותר, והיא תעשה הכל למען השני, כשמבקשים ממנה טובה. כששמעתי בהלם וצער אתמול שמרינה נפטרה בפתאומיות, הרגשתי שאני חייב לבוא ללוויה. חשבתי שאולי יהיו עשרה או עשרים איש, אבל נדהמתי. מאות מאות מאנשי השכונה. כל רמות צעדה בעקבות מיטתה של מרינה. רבנים, ראשי הקהילה, מאות אברכים ונשותיהם, תושבי השכונה וכל מי שאי פעם נתקל בה והרגיש את מה שכולם הרגישו. שהיא מלמדת את כולנו פרק בחיים, איך צריך לקחת את העבודה שלנו מאה צעדים קדימה, ולעשות הכל כדי להשתמש בעבודה - להגדיל ראש ולב כדי לעשות טוב לשני".

"פגשתי בלוויה אברך שסיפר לי על טלפון שקיבל ממנה בערב שבת, "אני לא יכולה להיכנס לשבת בלי לבשר לך שהתרופה שלך אושרה".. ותושב אחר שסיפר לי שהתקשרה אליו בשעת ערב מאוחרת "תעשה לי טובה תשלח לי את ההפניה ואני אנסה עוד הערב להשיג את האישור לתרופה שלכם".. הבנתם? "תעשה לי טובה"!..... כשהרב משה רוזנגרטן מנהל המגזר החרדי בקופת חולים "כללית" הספיד את מרינה וציטט את הגמרא שבשעת פטירתו של אדם מהעולם, לא ילוו אותו לעולם הבא זהב כסף או מרגליות, אלא רק המעשים הטובים שעשה, דמיינתי את מרינה עולה לעולם האמת ובעקבותיה שובל עצום, של עשרות אלפי מעשים טובים וחסדים שעשתה ושדוחפים אותה למעלה למעלה, לגן עדן, עד לכיסא הכבוד, כי שם היא ראויה להיות".

"מרינה תודה על הכל, בשם כל תושבי רמות. תהא נשמתך צרורה בצרור החיים".

שירותי בריאות כללית הלוויה ירח טוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 64 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד