י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חשש מפעילים קיצוניים

אחרי ההחלטה בפרשת סנדק: המשטרה תתגבר את האבטחה סביב ראש מח"ש

המשטרה תתגבר את האבטחה סביב עו"ד קרן בר מנחם, מחשש שפעילי ימין קיצוניים ינסו לפגוע בה בעקבות החלטת היועמ"ש לסגור את התיק נגד השוטרים שהיו מעורבים במרדף אחר הנער אהוביה סנדק ז"ל

אחרי ההחלטה בפרשת סנדק: המשטרה תתגבר את האבטחה סביב ראש מח"ש
משרדי מח"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשטרה תתגבר את האבטחה סביב ראש מח"ש קרן בר מנחם, ברקע החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור התיק נגד השוטרים שהיו מעורבים במרדף אחר הנער אהוביה סנדק ז"ל. לפי הדיווח ב'חדשות 13', ההחלטה התקבלה מחשש שפעילי ימין קיצוני ינסו לפגוע בה. בשבוע שעבר הועלתה רמת האיום על השוטרים שנגדם נסגר התיק לרמה 6 - הגבוהה ביותר.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע ביום חמישי כי אימץ את עמדת פרקליט המדינה ומח"ש וקבע כי לא ניתן לייחס אחריות פלילית למי מהשוטרים המעורבים באירוע בו מצא את מותו אהוביה סנדק ז"ל, בדצמבר 2020, ולפיכך תיק החקירה בעניינם ייסגר.

היועמ"ש קבע כי לפי חומר הראיות, היתה הצדקה למרדף אחר הרכב שבו היה מצוי סנדק ז"ל וכי אין ביסוס בחומר הראיות לטענה כי השוטרים ביקשו לפגוע במכוון ("לנגח") את הרכב הנמלט ולא ניתן לקבוע איזה מהרכבים סטה וגרם להתנגשות במהלך העקיפה.

בני משפחתו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, שנהרג במרדף המשטרתי לפני כשנה בבנימין, גינו בחריפות את החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק נגד השוטרים שהיו מעורבים במרדף. "הורים לילדים במדינת ישראל צריכים להיות היום מודאגים". אמרו בני המשפחה. בהודעה מטעמם נאמר: "שבת משפטים בושה. תדע כל אם עבריה שהפקירה גורל ילדיה בידי יד אלימה ממשטרת ישראל".

"מדובר בליקוי מאורות מוסרי, חקירתי ומשפטי ממעלה ראשונה", מסרה המשפחה. "שוטרי ימ"ר ש"י הרגו את הבן שלנו, בידו ראיות, זיהמו את הזירה, מסרו גרסאות שקריות לגבי האירוע, גרסאות שסותרות את הראיות ואת העדויות. לצערנו, מתברר שגם מח"ש, גם פרקליט המדינה וגם היועמ"ש כשלו ונמנעו מבירור האמת".

המחלקה לחקירת שוטרים אבטחה אהוביה סנדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד