ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אחרי מות קדושים

ראש העיר ספד לרב שנפטר: "היה דמות גדולה מאוד"

ראש העיר אנטוורפן מתייחס לפטירתו של זקן רבני העיר הגרד"מ ליברמן זצ"ל שנטמן ביום שישי בהר הזיתים ופרסם סרטון שבו ספד לו: "הוא יחסר לנו כאן באנטוורפן, אנחנו כאן באנטוורפן מתאבלים על לכתו"

ראש העיר ספד לרב שנפטר: "היה דמות גדולה מאוד"
הרב ליברמן זצ"ל עם ראש העיר צילום: באדיבות המצלם

ראש העיר אנטוורפן שבבלגיה, ספד להגאון החסיד רבי דוד משה ליברמן זצ"ל, רבן של קהילות גדולות בעולם, גאב"ד 'שומרי הדת' באנטוורפן וזקן רבני אירופה שנפטר ביום רביעי האחרון והוא בן 97 בפטירתו.

ראש העיר, בארט דה ובר, אמר בהודעה לתקשורת: "כראש העיר של אנטוורפן אני רוצה בשמי ובשם כל תושבי העיר אנטוורפן, להביע את תנחומי לקהילה על פטירתו של הרב ליברמן, הוא היה מנהיג ודמות לקהילה היהודית, וגם לעיר אנטוורפן עצמה, הוא היה דמות גדולה מאוד לא רק כאן באנטוורפן, אלא גם בכל העולם, הוא יחסר לנו כאן באנטוורפן, אנחנו כאן באנטוורפן מתאבלים על לכתו של הרב ליברמן".

ראש העיר של אנטוורפן הוא גם מנהיג המפלגה N-VA הגדולה ביותר בפרלמנט הבלגי, שמטעמה מכהן מיכאל פרייליך, חבר פרלמנט חרדי. ראש העיר הוא ידיד גדול של היהודים ונפגש עם הרב ליברמן בתקופת הגלים הראשונים של הקורונה כדי לייעל את יישום ההגבלות בקהילות החרדיות.

בכ"ה שבט תשע"ג נפטרה רעייתו הרבנית מרת חיה ליברמן ע"ה, שיום היארצייט שלה חל ביום פטירתו.

ביום רביעי האחרון חזר הביתה מבית החולים, שם היה מאושפז, הוא ביקש מבתו את כובעו, התפלל מנחה ומעריב וביקש כוס מים, בירך 'שהכל' ונפטר לבית עולמו. כלל תושבי אנטוורפן יצאו ביום חמישי למסע הלוויה וביום שישי הוא נטמן בהר הזיתים בירושלים, בתום לוויה שיצאה מבית ההלוויות שמגר.

 

הלוויה אנטוורפן אירופה הרב דוד משה ליברמן בארט דה ובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד