ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"כבר 8 שנים במלחמה"

הרב מאוקראינה ל'בחדרי': "יהודים יעמדו נגד פוטין"

רב באוקראינה אומר ל'בחדרי חרדים', על רקע המתיחות בין רוסיה לאוקראינה והחשש כי פוטין יפלוש לאוקראינה כי "אוקראינים יהודים יעמדו מאוחדים עם 'אחיהם' האוקראינים נגד פלישה רוסית" | לדבריו: "אנחנו במלחמה כבר שמונה שנים"

הרב מאוקראינה ל'בחדרי': "יהודים יעמדו נגד פוטין"
הרב מאיר סטמפלר צילום: באדיבות המצלם

על רקע המתיחות בין רוסיה לאוקראינה, והחשש כי פוטין יפלוש אליה, אומר הרב מאיר סטמבלר, יו"ר הפדרציה של הקהילות היהודיות באוקראינה  ל'בחדרי חרדים'  ומעביר מסר לעולם "לעמוד לצד אוקראינה מול האיום של פוטין".

כשנשאל אם הקהילה היהודית תילחם אם תפרוץ מלחמה, אמר: "היהודים מאוד מאוד מעורבים בכל דבר באוקראינה, בממשלה, בעסקים, גם בצבא". יותר מ-150,000 חיילים רוסים נפרסו בגבול, על רקע החשש שעימות גדול עלול לפרוץ בעוד מספר שבועות.

הרב סטמבלר הזהיר מפני מלחמה אפשרית: "זה איום, זה איום על הדמוקרטיה, זה איום על כולם. מלחמה לא טובה לאף צד, אנחנו מתפללים, אנחנו מנסים ועושים כל שביכולתנו כדי לשמור על קור רוח, בכל דרך שאנחנו יכולים, זה הזמן של כל האנשים לנסות ולגבות את אוקראינה. העולם צריך לעמוד לצד אוקראינה כי זה לא רק אוקראינה, זה העולם".

הרב סטמבלר הגיע לאוקראינה לפני עשרות שנים בגיל 19 כשליח חב"ד ומעולם לא עזב. לדבריו, היחסים הארוכים של היהודים עם אוקראינה היו קשים, אך השתפרו בשנים האחרונות.

"יהודים נמצאים כאן זמן רב, יש לנו שנים טובות מאוד עם השכנים האוקראינים שלנו, אנחנו חלק מהאוכלוסייה, אבל האדמה ספוגה כאן בדם, דם יהודי. אנחנו מרגישים חלק מהאוכלוסייה אז זה מאוד קשה. אבל זה חשוב כי אתה לא יכול לבנות שום דבר בלי ללמוד את ההיסטוריה שלך".

הוא סיפר ל'בחדרי חרדים' כי התוקפנות של רוסיה איחדה את המדינה ב-2014, אז פלש פוטין לחצי האי קרים, ואמר: "פוטין הוא שעשה את זה, אחרי שהם כבשו את קרים והחלו במלחמה, אנשים מאוד מאוד התחברו למדינה שלהם. זה כבר קרה, אנחנו במלחמה כבר שמונה שנים".

ולדמיר פוטין אוקראינה רוסיה מתיחות ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד