י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זיגייר היה תלוי במשך שעה - עד שהתגלה מותו

חקירת מותו של האסיר X • רק שעה לאחר מותו, גילו סוהרי כלא איילון את דבר מותו של בן זיגייר • ובאוסטרליה גוברים קולות הביקורת על נאמנות כפולה בקהילה היהודית

צילומסך ABC
צילומסך ABC

בן זיגייר, שנקבע כי התאבד במקלחת שבתאו באמצעות סדין רטוב, נותר תלוי במשך שעה שלמה עד שנודע דבר מותו לסוהרים. כך מדווח הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות".

"נכשלנו בשמירה על חייו", הודה גורם בשירות בתי הסוהר בשיחה עם העיתון.

תוך כך, גוברת באוסטרליה הביקורת נגד ישראל על רקע פרשת האסיר איקס. בין היתר נשמעו טענות נגד פרוייקט תגלית המביא צעירים אוסטרלים לביקור בישראל.

ד”ר בן סול, פרופסור לחוק בינלאומי באוניברסיטת סידני, אמר לכמה אתרי חדשות מקומיים כי "מגיע הרגע שבו יהודי אינו יכול להיות גם אוסטרלי נאמן וגם ישראלי נאמן. הוא צריך לבחור".

לדבריו, המודיעין האוסטרלי אינו רוצח אנשים ואינו מענה אותם, וכי אוסטרליה לא כבשה ארץ זרה ולא מסתירה מתקנים גרעיניים.

הפדרציה הציונית של אוסטרליה גינתה את הדברים. נשיא הפדרציה, פיליפ צ’סטר, אמר כי הטענות מזיקות ומשוללות יסוד וכי מטרת התוכניות הישראליות היא ללמד בני נוער יהודים על מורשתם ועל ישראל כיום, ואין להן קשר כלשהו לגיוס אנשים לארגוני מודיעין".

"שמועות, רמיזות והשערות רבות אופפות את מותו של בן זיגייר בכלא, יש לכבד את פרטיותה של של משפחת זיגייר, ויש רק לקוות שיתאפשר להם להתמודד עם אבדתם ללא המשך החדירה לחייהם, המסלימה בשל השמועות וההשערות הרבות וההתעניינות האדירה של התקשורת".
בן זיגייר שב''ס כלא איילון תלוי מוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד