כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
דיקטטורה במיטבה

ארדואן לא אהב את הנתונים ופיטר את ראש המכון

נשיא טורקיה ארדואן פיטר את ראש סוכנות הסטטיסטיקה הממלכתית, לאחר שזה פרסם נתונים המראים ששיעור האינפלציה בשנה שעברה הגיע לשיא של 19 שנים - 36.1%

ארדואן לא אהב את הנתונים ופיטר את ראש המכון
נשיא טורקיה ארדואן צילום: מתוך הפייסבוק שלו

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, פיטר את ראש סוכנות הסטטיסטיקה הממלכתית, לאחר שזה פרסם נתונים שלא מצאו חן בעיני הדיקטטור, נתונים שהראו שיעור אינפלציה משנה שעברה שהגיע לשיא של 19 שנים של 36.1%.

סאיט ארדל דינסר היה רק ​​האחרון בסדרה של פיטורים כלכליים על ידי נשיא טורקיה ארדואן, שפיטר שלושה נגידי בנק מרכזיים מאז יולי 2019. ארדואן היה נגד ריביות גבוהות, שלדעתו גורמות לאינפלציה,

נתון האינפלציה לשנת 2021 שפרסם דינסר הכעיס הן את המחנות התומכים בממשלה והן את האופוזיציה. מהאופוזיציה נמסר כי מדובר בדיווח לא נכון, וטענו כי עליית יוקר המחיה הריאלית גבוהה לפחות פי שניים.

ארדואן מתח ביקורת על סוכנות הסטטיסטיקה על פרסום נתונים שלדעתו היתה מוגזמת בהיקף החולשה הכלכלית של טורקיה. דינסר חש את גורלו המתקרב ואמר לחבריו, "אני יושב עכשיו במשרד הזה, מחר זה יהיה מישהו אחר", כך אמר גם בתחילת החודש בראיון לתקשורת הכלכלית בארצו.

"לא משנה מי הוא היו"ר. האם אתה יכול לדמיין שמאות מעמיתיי יישארו בשקט לגבי פרסום שיעור אינפלציה שונה מאוד ממה שהם קבעו? יש לי אחריות כלפי 84 מיליון אנשים" אמר.

ארדואן לא הסביר את החלטתו למנות את ארהאן צ'טינקאיה, ששימש כסגן יו"ר הרגולטור הבנקאי בטורקיה, לראש סוכנות הסטטיסטיקה החדש של המדינה.

רג'יפ טאיפ ארדואן פיטורין אינפלציה גבוהה סטטיסטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד