כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אפילו בשנייה אחת"

מתרחבת ההתנגדות בממשלה להארכת התו הירוק

אחרי התנגדותו של שר האוצר אביגדור ליברמן להארכת התו הירוק, כעת מצטרף שר המשפטים גדעון סער והודיע היום כי יתנגד אף הוא להארכת התו הירוק שלדבריו אין לו עוד הצדקה אפידמיולוגית    

מתרחבת ההתנגדות בממשלה להארכת התו הירוק
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברקע השיח הער באשר לנחיצותו של התו הירוק בעת הזו, התראיין הערב (מוצאי שבת) שר האוצר אביגדור ליברמן ל'חדשות 12' בהקשר למהלכים הצפויים לסיוע לעסקים וחזר נחרצות על התנגדותו להארכת התו הירוק, שצפוי להסתיים ב-6 בפברואר ואמר: "התו הירוק אמור להסתיים 6 בפברואר ואני אתנגד להארכה, אפילו בשנייה אחת".

לדבריו: "לא רוצה לדבר בשמו של ראש הממשלה, אבל עמדתי היא להתנגד. אין שום סיבה שבמצב החיסונים וההדבקה והמחלימים במדינה להמשיך בתו הירוק. יש קבינט מומחים שהוא מייעץ לממשלה, גם שם יש רוב מוחץ לביטול התו הירוק ולכן אני שקט לחלוטין".

מעט אחריו, הצטרף שר המשפטים גדעון סער והודיע בחשבון הטוויטר שלו כי יתנגד להארכת התו: "התו הירוק צריך לסיים את דרכו. כמו באנגליה. כמו בדנמרק. הפגיעה בחרויות ובפרנסה היתה מוצדקת כל עוד היתה לכך תכלית אפידמיולוגית מובנת. אין עוד כזאת. לא אתמוך עוד בהארכת התו הירוק."

נזכיר, ביום חמישי האחרון, ערך מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, תדרוך עיתונאים בו התייחס לכך שבשבוע הבא יפוג תוקפו של התו הירוק לרבים בציבור, וסיפר: "בימים אלה אנחנו עוסקים בעתידו". אש חידש, ואמר כי תוקף החיסון שמקנה תו ירוק הוארך באופן אוטומטי לכולם עד סוף חודש פברואר. כלומר, גם לאלה שתוקפו אמור לפוג בשבוע הבא. 

"כל מי שיש לו תו ירוק, מתבקש להורידו מחדש כדי שיתעדכן", קרא אש לציבור. מנכ"ל משרד הבריאות טען כי התו נוצר מסיבה אפידמיולוגית, מה שכידוע לעת עתה פחות משמעותי, מכיוון שגם מחוסנים נדבקים באומיקרון. 

עוד הוא הוסיף: "בימים אלה בוחנים האם להאריכו, לבטלו באופן חלקי או לגמרי. ההחלטה טרם התקבלה". 

במקביל, האומיקרון מוסיף להכות בישראל, ואתמול אובחנו 57,563 מאומתים חדשים מתוך 224,096 נבדקים לגילוי הנגיף. היום נכון לשעה זו ישנם 946 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 213 מונשמים.

גדעון סער איווט ליברמן תו ירוק התו הירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד