י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החל ממחר

מצטרפים למאמץ: חיילי צה"ל ישובו להסתובב ברחובות החרדיים?

נראה אותם ברחובות כפי שהיה בראשית המגפה? ברקע הביקורת, יצטרף מחר צה"ל למאמץ החלוקה של הרשויות בארץ ויספק בדיקות אנטיגן לילדים עד גיל שלוש ולסגל במעונות

מצטרפים למאמץ: חיילי צה"ל ישובו להסתובב ברחובות החרדיים?
חיילים. אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע הביקורת, מצטרף צה"ל למאמץ החלוקה ויספק בדיקות אנטיגן לילדים עד גיל שלוש ולסגל במעונות, זאת לנוכח מתווה הבדיקות החדש במוסדות החינוך. החלוקה תחל מחר (ראשון), בשיתוף הרשויות המקומיות ופיקוד העורף. 

עבודתם של החיילים מפיקוד העורף, יהיה למיין, לארוז ולהפיץ בדיקות לשימוש במוסדות חינוך לילדים עד גיל שלוש ברחבי הארץ. איסוף הערכות על ידי התושבים יהיה בתיאום מול הרשויות המקומיות.

בצה"ל מסרו, כי ברשויות בהן יידרש סיוע, יסייע פיקוד העורף בחלוקה. 

במקביל, במעונות היום מדווחים כי טרם התקבלו הערכות הראשונות של בדיקות האנטיגן - להורים, זאת על אף שהמתווה שמצריך את הבדיקות יחל כבר מחר בבוקר. 

במעונות היום המפוקחים מסרו הערב (מוצאי שבת) כי למרות התרעות חוזרות ונשנות מצד ראשי המעונות, טרם התקבלו ערכות אנטיגן על מנת לחלקן להורים.

אותם מעונות מופעלים בין היתר על ידי הארגונים החברתיים בית יעקב ונאות מרגלית. ומידי יום מגיעים 120 אלף פעוטות לכ-2000 מעונות. ״משרד החינוך טרם קלט שיש לו אחריות גם על מעונות היום. היה לו מספיק זמן להיערך ולהעביר לנו ערכות אנטיגן וזה לא בוצע", האשימו הערב בתקיפות, במעונות היום המפוקחים.

צהל פיקוד העורף בדיקת אנטיגן רשויות מקומיות קורונה אומיקרון מעון יום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד