י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

למה משרד הבריאות עוקב אחר סטטוסים בפייסבוק?

עוקב נוסף פוקח עין אחרי פעילותינו ברשת, אך הפעם הכוונה טובה: משרד הבריאות ינסה למצוא דיווחים על תופעות לוואי הנגרמות מתרופות • הסיבה: פרשת 'אלטרוקסין'

למה משרד הבריאות עוקב אחר סטטוסים בפייסבוק?

לא רק ענקיות האינטרנט, גם משרד הבריאות יעקוב אחרינו ברשת החברתית: משרד הבריאות מעוניין לאתר על ידי סטטוסים ושיחות ברשת דיווחים על תופעות לוואי מתרופות. מעקב זה יסייע לו להרחיב את המידע שיש לו על היקף התופעות ויוכל לקבל חיזוקים להשערות קיימות.

הצעד מתבצע בעקבות לקחים שהופק מפרשת אלטרוקסין, תרופה שגרמה לתופעת לוואי למאות משתמשים משינוי שנעשה בה. "בעקבות פרשת האלטרוקסין יצרנו תשתית להבא, אם וכאשר, כדי לזהות בעוד מועד תופעות לוואי ולהעביר דיווח הלאה לציבור המטפלים והמטופלים.החשיבות היא לאתר את אותם סיגנלים".

בימים הקרובים אף ייצאו הנחיות ברורות על חובת דיווח על תופעות לוואי מצד חברות התרופות והרופאים המטפלים.

ד"ר אייל שוורצברג אמר ל'ישראל היום': "המטרה שלנו היא להפריד סיגנל בודד מהרבה רעש רקע ודיווחים רבים שמגיעים. זה כמו לחפש מחט בערימת שחת. אנחנו מקבלים כ-50 הודעות ביום מחברות תרופות על תופעות לוואי. במסגרת הפיילוט נעקוב אחרי הרשתות החברתיות ואחרי סטטוסים שבהם נאמר 'אני סובל מ-X ולוקח תרופה כזאת וכזאת' כדי שנוכל לקשור בין הדיווחים שקיבלנו למידע נוסף".
רשת חברתית משרד הבריאות מעקב דיווח תופעות לוואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד