י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קונספירציה מופרכת?

הנשיא לשעבר תחת אש: טוען כי ארה"ב תפלוש לאיראן

עיתון איראני פרסם בשבת כי נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד, פוגע בביטחונה של איראן בכך שהוא טוען למזימה של ארצות הברית-רוסית לפלוש לאיראן ואוקראינה | הסיפור המלא

הנשיא לשעבר תחת אש: טוען כי ארה"ב תפלוש לאיראן
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

בנאום בפני תומכים בטהראן ביום חמישי האחרון הזהיר נשיא איראן לשעבר אחמדינג'אד, מפני "סכנת פלישה ומלחמה" לאחר "עסקה מלוכלכת" בין שתי המעצמות. "יש לי ידיעה מדויקת שרוסיה וארה"ב סחרו באיראן ובאוקראינה", אמר. "ארה"ב תאפשר לרוסיה לפלוש לאוקראינה, ורוסיה תאפשר לארה"ב לפלוש לאיראן".

"מי איפשר לכם לעשות עסקאות סודיות מאחורי הקלעים על איראן?" הוא פנה למעצמות וושינגטון ומוסקבה.

בתגובה, עיתון בבעלות ממשלתית, הציג שורה של שאלות על התפרצותו של הנשיא לשעבר: "את האינטרסים של מי אחמדינג'אד מנסה להבטיח, ולמי הוא מציע את המתנה להחדיר פחד בעם האיראני? מאיפה אחמדינג'אד שואב את 'המידע המדויק' שלו?" נכתב בעיתון. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

העיתון טען כי דבריו של הנשיא לשעבר היא "בבירור מעשה נגד הביטחון הלאומי". ו"חשוב מכך, יש לברר מי החדיר לו מידע כוזב ומושקע שכזה?"

אחמדינג'אד, שעזב את תפקידו ב-2013 ולא קיבל אישור להתמודד בבחירות לנשיאות ב-2017 וב-2021, הפך למבקר חריף של מדיניות החוץ, עם הערות רצופות האשמות על קונספירציות.

עלי-אכבר ג'וואנפקר, מקורבו ואיש סודו של אחמדינג'אד, כינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "שותף של השטן הגדול", כלומר ארה"ב. בנאומו האחרון, טען אחמדינג'אד כי רוסיה "תמיד הייתה נגד העם האיראני", ו"תמיד מכרה את איראן". מאז יוני האחרון מתח אחמדינג'אד ביקורת גם על הסכם שיתוף הפעולה של איראן ל-25 שנים עם סין, שהושק רשמית במהלך ביקורו האחרון של שר החוץ חוסיין אמיר-עבדולהיאן בבייג'ין.

מנגד העיתון הרפורמיסט ארמאן-א מלי, טען כי אחמדינג'אד צריך למצוא דרך טובה יותר "להיראות ולהשפיע על הממשלה והחברה", העיתון האיראני אמר שדבריו של אחמדינג'אד הם רק למשוך תשומת לב.

מחמוד אחמדינג'אד נשיא איראן תקיפה באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד