כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מחשש המפגינים

ראש הממשלה ומשפחתו עזבו את ביתם למיקום סודי

על רקע חששות ביטחוניים בעקבות אלפים שזורמים לבירת קנדה בשיירת משאיות כדי למחות נגד הדרכון הירוק, רה"מ ובני משפחתו העתיקו את מגוריהם למקום סודי

ראש הממשלה ומשפחתו עזבו את ביתם למיקום סודי
מפגינים בקנדה צילום: unsplash

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו ומשפחתו עברו למקום סודי בעקבות הפגנות נהגי משאיות בקנדה שמעוררות חששות ביטחוניים.

משרד ראש הממשלה הקנדי, הודיע שהוא לא יגיב על מיקומו של טרודו "מסיבות ביטחוניות". הפרלמנט הקנדי אף הזהיר כי "מפגינים עלולים להופיע בבתיהם של פקידים".

טרודו גינה את המפגינים נגד התו הירוק במדינה והצהיר כי המחאה "מנוגדת לבריאות הציבור ולערכים הקנדיים של חסד". הוא אמר כי: "המיעוט הקטן של האנשים שנמצאים בדרכם לאוטווה ומחזיקים בדעות בלתי מקובלות שהם מביעים, אינם מייצגים את דעותיהם של קנדים שהיו שם אחד בשביל השני, שיודעים שהולכים אחר המדע, ומתקדמים כדי להגן על כל אחד מהם. וזאת הדרך הטובה ביותר להמשיך להבטיח את החירויות שלנו, הזכויות שלנו, הערכים שלנו, כמדינה", אמר טרודו.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ.

אך כאמור, דבריו של טרודו לא הרשימו את המפגינים, מאות נהגי משאיות הסיעו את המשאיות שלהם לתוך אוטווה, הבירה הקנדית, כדי למחות נגד ראש הממשלה ג'סטין טרודו, בטענה כי הם אינם יכולים לחצות את גבול לארצות הברית מאחר ואין להם תו ירוק.

ביום שישי אמר טרודו לעיתונות הקנדית שהוא מודאג מאלימות אפשרית הקשורה להפגנה. מוקדם יותר בשבוע שעבר, הוא אמר שהשיירה מייצגת "מיעוט שוליים קטן" שאינו מייצג את דעותיהם של הקנדים.

קנדה התו הירוק מחאות הפגנות ג'סטין טרודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד