י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יוזמה מקורית וחסכונית: וּמִשְׁלֹחַ מָנוֹת אִישׁ לשכנו

בבנין מגורים בבית שמש החליטו לחסוך בעלויות המשלוחים לשכנים: בהגרלה שנערכת כבר שנה שניה - נבחר לכל תושב שכן אחד, לו ישלח משלוח מנות

משלוחי מנות. צילום: שלום קורן
משלוחי מנות. צילום: שלום קורן

סקר שנערך על ידי מכון יפעת - מותגים, בנושא מנהג משלוחי המנות לקראת חג פורים, מגלה כי המצב הכלכלי הקשה ישפיע השנה על כ-10% מהישראלים הנוהגים לשלוח משלוחי מנות, שציינו כי הם מתכננים לקצץ בתקציב משלוחי המנות בין 30%-50% לעומת השנה הקודמת, כאשר 2% ציינו שיאלצו לראשונה השנה לא לשלוח משלוחי מנות כלל בשל מצבם הכלכלי.

רעיון יצירתי במיוחד הוחלט בבנין מגורים המכיל 16 דיירים בעיר בית שמש, משום שבמצב הקיים - לו היו שולחים כמקובל בשאר המקומות - היו הדיירים נאלצים לשלוח משלוחי מנות רבים לשכניהם, בסכום גבוה מעבר ליכולותיהם.

בהחלטה משותפת של ועד הבית והדיירים נקבע, כי תיערך הגרלה בין כל הדיירים, ובסופה יצטרך כל דייר לשלוח משלוח מנות אחד בלבד - כפי שיעלה בהגרלה, כשכל אחד מהדיירים יקבל משלוח אחד וישלח אחד.

אחד מדיירי הבניין אומר ל'בחדרי חרדים': "הדבר הזה הוא רעיון גאוני שכבר יישמנו אותו בשנה שעברה, דבר ראשון זה גורם שאף אחד לא כועס עליך, ושנית זה חיסכון גדול בכסף ובכאב ראש", הוא מסביר. ומוסיף "אני מאמין שדבר זה יועתק למקומות נוספים בריכוזים החרדים ברחבי הארץ".
משלוחי מנות חיסכון בכסף דיירים בית שמש נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד