י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הברית מתהדקת • לפיד ובנט גיבשו מתווה גיוס משותף

גורם המקורב ללפיד: "נתניהו יצטרך להיכנע ולהתקפל" • יחימוביץ': העבודה לא תצטרף לנתניהו • תוקפת את בנט ולפיד: "כל הבעיות יפתרו אם רק יגוייסו יותר חרדים לצבא?"

בנט ולפיד. צילום: פלאש90
בנט ולפיד. צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90



על רקע התמשכות המגעים הקואליציוניים, ניסחו יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מתווה גיוס משותף, אותו יציגו במהלך המשא ומתן עם צוות המו"מ של הליכוד. המתווה דומה מאוד לתכנית אותה הציג ח"כ לשעבר, יוחנן פלסנר, והוא גם סייע לשניים לנסח את המתווה שהתגבש.

על פי ההצעה, תוטל מכסת פטורים לבחורי הישיבות, אולם במקום 400 פטורים, כפי שהציע לפיד, הכמות תורחב ל-1,500-2,000. כמו כן, לפי מתווה זה גיל הגיוס יהיה 21.

ההסכמה על המתווה המשותף מחזקת יותר את הברית הפוליטית שנכרתה בין לפיד לבנט, כאשר המתווה החדש מגשר על הפערים שהיו בין השניים בסוגיית השוויון בנטל. גורם המקורב ללפיד אמר בעקבות ההסכמה, כי לנתניהו לא תהיה ברירה אלא "להיכנע ולהתקפל" מול הדרישות שמציבות יש עתיד והבית היהודי.

ואם חשב נתניהו לדחוק את השניים אל האופוזיציה ולצרף את העבודה, שבה ואומרת היום (שבת) יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ׳, כי מפלגתה תנהיג את האופוזיציה: "זה על דרך, לא על חרמות. אנחנו ננהיג את האופוזיציה ולא נצטרף לממשלה לא בגלל חרמות ופסילות של אדם או מפלגה או קבוצה, אלא משום שהדרך שלנו אינה פוגשת את הדרך של מרכיב הממשלה - נתניהו. אלה דרכים הפוכות".

יחימוביץ' גם התייחסה לברית של לפיד-בנט ותקפה את השניים על התמקדותם בסוגיית השוויון בנטל. "הגענו למצב מופרך שבו, בחסות האחים לפיד–בנט כל בעיותיה של מדינת ישראל - פערים עצומים בין עוני לעושר, התרסקות מעמד הביניים, שלום ובטחון – הכל יפתר אם רק יגוייסו יותר חרדים לצבא. עם תפיסה כלכלית וחברתית מאוד דומה לזו של נתניהו, החיים הפוליטיים נוחים ונעימים יותר כשבחסות ה'שוויון בנטל' אפשר להתעלם כליל ממחוללי אי השוויון הבוטים והקשים ביותר בנטל".
קואליציה יאיר לפיד נפתלי בנט בנימין נתניהו שלי יחימוביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד