כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חזיז בעין: נער נפגע ונותח; שוטר הותקף

לא ששון, לא שמחה: נער נפגע מחזיז ברחוב חזון איש בבני ברק; הוכנס לניתוח חירום להצלת העין • שוטר הותקף בידי צעירים ב'אירוע נפצים' ברחוב ז'בוטינסקי

נפצים
נפצים



כשעתיים לאחר כניסת חג הפורים, נזרק חזיז לעבר נער כבן 15 ברחוב חזון איש בבני ברק: הנער נפגע בעין. כונני ההצלה העניקו לו טיפול רפואי, והוא פונה לבית החולים תל השומר, שם הוכנס לניתוח חירום להצלת העין שנפגעה.

קובי חריטן, חובש הצלה גוש דן, שטיפל בנער סיפר: "כשהגענו למקום נמסר לנו שהנער נפצע כאשר ניסה להדליק את החזיז וכתוצאה מכך נפגע בעינו מהתפוצצות החזיז. הענקנו לו טיפול רפואי במקום, כשהוא בהכרה וסובל מצריבות בעין. הוא פונה על ידי אמבולנס של מד"א לבית החולים תל השומר, שם הוכנס לניתוח".

יהודה שטיינהטר, חובש איחוד הצלה, סיפר כי אחיין של אחד המתנדבים נפגע מחזיז. "הוא סיפר לנו החובשים כי בעקבות פיצוץ הנפץ הוא איננו רואה בעין שנפגעה, לאחר שהוענק לו טיפול רפואי ראשוני בזירת האירוע הוא פונה מהמקום לבית החולים שיבא בתל השומר, שם הוא נכנס לניתוח בנסיון להציל את ראייתו, שמו לתפילה: חיים בן ג'נט, לרפואה שלימה".

נא להתפלל לרפואת חיים בן ג'נט יפית.

בתוך כך הותקף שוטר על-ידי צעירים, כשהגיע לטפל באירוע של נפצים ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק. השוטר נפגע בידו ונפצע קל. הוא פונה עצמאית לבית החולים תל השומר.

ארבעה צעירים כבני 20, תושבי בני-ברק, עוכבו לחקירה במשטרת מרחב דן.

מעט לאחר מכן אירעה תאונת דרכים ברחוב רבי אבא בבני-ברק: הולך רגל נפגע קשה ברגלו מרכב. חובשים מתנדבים מארגון 'איחוד הצלה' סניף בני ברק העניקו לו טיפול ראשוני והוא פונה במצב בינוני לבית החולים.

המשטרה: "חזיזים ונפצים אסורים בשימוש"

משטרת ישראל פרסמה ההנחיות לבטיחות בשימוש בתחפושות ובאביזרים לפורים:

תחפושות: הקפידו על שימוש בחומרים שאינם דליקים (להימנע מצמר גפן, נוצות ויריעות מפלסטיק). הנחו את הילדים המחופשים לא להתקרב למקור אש כלשהו.

חזיזים ונפצים: אסורים לשימוש, לרבות חזיזים ונפצים מכל הסוגים (כגון טייגר, חזיזי קרוסלה, חזיזי שחיקה, פרפרי נפץ שונים ושרקנים למיניהם), רקטות, כוורות, כדורי עשן וקנים היורים כדורי זיקוקין.

פיקות וקפצונים: אין להכניס פיקות וקפצונים לכיסים מחשש להתלקחות. אסור לירות פיקות ודומיהן בקרבת האוזניים והעיניים.

אקדחי צעצוע וכלי נשק: השימוש באקדחים שיורים כדורי פלסטיק אסור. השימוש באקדחים וברובים והדומים בצורתם לכלי נשק אמיתי - אסור בהחלט. השימוש בחץ וקשת מקצועיים ורוגטקות אסור לציבור הרחב.

תרסיסי שלג וספריי לשיער: קנו רק תרסיסים שיש עליהם סימון של מכון התקנים. אין לכוון את התרסיסים לעיניים, לפנים, לגוף חשוף או בקרבת מקור אש. חומרים אלה דליקים ביותר.

אנו קוראים להורים להיות ערניים ולהסביר לילדים על הסכנה בשימוש במשחקים המכילים חומרי נפץ. שיהיה לכם חג פורים שמח ובטוח.
חזיז נפצים בית חולים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד