כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אופטימי, אך בורר את המילים"

בנט: העלייה בשכר החיילים - בגלל החרדים

כבכל שבוע, נשא הבוקר ראש הממשלה נפתלי בנט דברים בפתח ישיבת הממשלה. תחילה התייחס לתחלואת הקורונה ואמר באופטימיות: "אנחנו רואים תחילת מגמה של התייצבות בגל האומיקרון. אני בורר את המילים כדי להימנע מחגיגות שאינן במקומן" | בהמשך התייחס להעלאת שכר החיילים ועקץ את אלו שאינם משרתים | בסיום דבריו הודה ליועץ המשפטי לממשלה שמסיים את תפקידו: "כולנו חייבים לך תודה גדולה" 

בנט: העלייה בשכר החיילים - בגלל החרדים
בנט ולפיד בישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

כבכל שבוע, נשא הבוקר (ראשון) ראש הממשלה נפתלי בנט דברים בפתח ישיבת הממשלה. תחילה התייחס לתחלואת הקורונה ואמר באופטימיות: "אנחנו רואים תחילת מגמה של התייצבות בגל האומיקרון. אני בורר את המילים כדי להימנע מחגיגות שאינן במקומן". 

בנט התייחס למתווה החינוך החדש ופנה להורים: "ההורים צריכים לגלות אחריות. להקפיד לבדוק את הילדים כמו שצריך ולשלוח את ילדיהם רק אם הם מרגישים טוב", והמשיך בקו האופטימי: "עוד כמה שבועות כאלה, אנחנו ביחד נתגבר גם על הגל הזה". 

בהמשך דבריו התייחס להעלאת המשכורת לחיילי צה"ל: "בשבוע הקרוב כל חייל שיפתח את תלוש השכר שלו יראה קפיצה משמעותית במשכורת. במיוחד הלוחמים. המשכורת ללוחמים עולה מ-1,600 ש"ח ל-2,400. זינוק מאוד מאוד גבוה. עבור חיילים עורפיים השכר יעלה מ-800 ל-1,000". 

ראש הממשלה שייך את העלייה בשכר עבורם, כאות 'תודה' וכהתייחסות על כך שהם משרתים בניגוד לצעירים מאוכלוסיות אחרות "שפשוט לא משרתים": "ראו, המציאות בישראל מורכבת", אמר, "יש קבוצות גדולות מאוד באוכלוסייה, שפשוט לא משרתות. בחורים ובחורות צעירים שבחרו לא לקחת חלק בנטל".

"זאת מציאות מורכבת - אני בעד להיות חכם בעניין גם על חשבון הצדק, ולכן אנחנו מורידים את גיל הפטור. אנחנו רואים את העלייה בשכר כאות תודה לחיילים שכן משרתים. חיילים יקרים, כשתפתחו את תלוש השכר השבוע, תדעו שזו הדרך שלנו להגיד לכם תודה", אמר בנט. 

"היום אנחנו נפרדים מהיועץ המשפט לממשלה, אביחי מנדלבליט", התייחס בנט בסיום דבריו בפתח ישיבת הממשלה. "התפקיד שאתה מילאת, אביחי מנדלבליט, בהגנה על מדינת ישראל, חייליה ואזרחיה בזירה הבינלאומית - הוא גדול ומשמעותי ועל כך כולנו חייבים לך תודה גדולה", הודה בנט בסיום דבריו. 

 

קורונה אומיקרון חיילים משכורת אביחי מנדלבליט נפתלי בנט ישיבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד