כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
קרב בין מועצות

מאבק על פינוי אשפה בדרום: "חבורת חזירים"

בגלל מאבק כספי במועצה האזורית תמר חדלו לאסוף את אשפת שכניהם מהערבה – ואלה בתגובה השליכו את הזבל בשטח המועצה. "חבורת בכיינים"

אשפה. אילוסטרציה
אשפה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

מלחמת זבל בדרום. המועצה האזורית תמר הודיעה כי היא מפסיקה להעניק שירותי פינוי אשפה לשכנתה, המועצה האזורית ערבה תיכונה. הרקע להחלטה: הקמת ועדת הגבולות הגיאוגרפית במשרד הפנים, שבחנה את חלוקת ההכנסות ממפעלי ים המלח בין שתי המועצות.

מועצת תמר, המונה כ-1,400 תושבי קיבוצים, מושבים ויישובים קהילתיים, נהנית מהכנסות של עשרות מיליונים מהמפעלים שבשטחה, בעוד הערים סביבה כמו דימונה וערד לא נהנו מהפריבילגיה. בין המועצות נחתם בשנת 2014 הסכם שלפיו מועצת תמר תעניק לערבה שירותי פינוי אשפה, זאת במקום שיתוף בהכנסות הארנונה ממישור רותם. אלא שלפי מועצת תמר, במשרד הפנים קבעו כי לא ניתן לאמץ את ההסכם והודיעו כי מתחילת ינואר יפסיקו לפנות את האשפה. כך דיווחה אילנה קוריאל ב'ידיעות אחרונות'.

בעקבות כך החלו תושבי הערבה בצעד של מחאה לקחת את האשפה שלהם אל הפחים במועצה אזורית תמר. עורכי הדין של מועצת תמר טענו שבערבה הבטיחו שלא לבקש לעצמם עוד נתח מהכנסות המועצה האזורית תמר, ולהתנגד לכל יוזמה כזו. הדבר הוביל לחילופי השמצות בין ראשי הרשויות.

ראש מועצת הערבה התיכונה מאיר צור כתב בקבוצה של ראשי רשויות: "יש בתמר חבורת חזירים שבראשה עומד חבר בקבוצת הווטסאפ כאן, ראש המועצה הקיבוצניק. נראה למישהו הגיוני שתמר עם 1,400 תושבים חיים בתקציב של מאות מיליונים ולנו אין איך לגמור את החודש? אותנו לא תראה בוכים כמו אנשי הגליל. אנחנו נגרום לאחרים לבכות".

ראש מועצת תמר המכהן, ניר ונגר: "במקום להיערך כראוי ולהעניק לתושבים שלו את השירות הבסיסי של פינוי אשפה, פצח צור במסכת השמצות כנגד המועצה השכנה. הוא מתגלה כבכיין סדרתי". ראש עיריית דימונה, בני ביטון: "שערורייה שמועצה כזו קטנה מקבלת כל כך הרבה כסף אף על פי שהייתה חלוקת הכנסות".

אילנה קוריאל דיווחה, כי לאחר התערבות של מנכ"ל משרד הפנים ושל יו"ר השלטון האזורי שי חג'ג', המריבה בין ראשי הרשויות יושבה, ובמועצת תמר הודיעו כי ימשיכו לפנות את האשפה.

תמר פינוי אשפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד