י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מי נעדר?

מפגן עוצמתי שמסמל לבאות? פרוש ואייכלר כינסו את החסידויות

עשרות נציגי הקהילות החסידיות בבית שמש התכנסו לרגל סיום המשבר בעירייה. הח"כים מאיר פרוש וישראל אייכלר הגיעו, אך נציג גור נעדר מהכינוס | פרוש סיפר איך התחולל המשבר והציג את "ציר שלומי אמונים-בעלזא" כברית שאינה עומדת להישבר | צפו בתיעודים מהאירוע

מפגן עוצמתי שמסמל לבאות? פרוש ואייכלר כינסו את החסידויות
מאיר פרוש וישראל אייכלר בכינוס עם נציגי החסידויות בבית שמש צילום: באדיבות המצלם

עשרות נציגי הקהילות החסידיות בבית שמש התכנסו אמש (מוצאי שבת) לסעודת מלווה מלכה בהשתתפות בכירי 'אגודת ישראל' - חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר.

באירוע לקחו חלק גם נציגי הציבור המקומיים של 'אגודת ישראל': סגן ראש העיר שמעון גולדברג וחברי הנהלת העיר ישעי' וייסמן ואברהם פרנקל.

באירוע עלתה ההתנהלות הפוליטית המקומית בחצי השנה האחרונה, וכן מה הם היעדים והמסקנות לשנה הקרובה.

ח"כ פרוש סיפר בכינוס כי המשבר שהתחולל בין רה"ע עליזה בלוך לבין 'אגודת ישראל' החל כאשר סגן ראש העיר שמעון גולדברג סירב לקפח את חלק מהחסידויות שאין להן נציגות רשמית בעירייה. לדבריו, גולדברג הגדיל לעשות ודרש שלא לאשר את תקציב של מילוני ש"ח למוסדות עד שמוסדות 'דגל התורה' ייכללו ברשימה. הוא טען כי זה סוד בהצלחה שגולדברג הצליח לגבש גוש של רוב נגד המהלך של עליזה בלוך ונציג 'הסיעה המרכזית' ישעיהו ארנרייך.

עוד אמר פרוש כי ייתכן שעם סיום המשבר, 'אגודת ישראל' נכנסה לקואליציה בעמדה יותר טובה ממה שהיא הייתה כאשר פרשה מהקואליציה.

הכינוס התקיים כשברקע, ניסיונות של גורמים ב'אגודת ישראל' לפרק את "ציר פרוש-אייכלר" - אך קיום הכינוס נועד, בין היתר, לבשר למערכת הפוליטית החרדית כי הציר הוא עובדה מוגמרת.

בתוך כך, נציג 'הסיעה המרכזית' בעירייה, ישעיהו ארנרייך, שלא הזומם לכינוס אך מלבדו כחסיד גור- כמעט לכל חסידות היה נציג בכינוס: באבוב, באבוב 45, באיאן, ביאלה, באלחוב, בוסטון, בעלזא, ברסלב, ויז'ניץ מונסי, ויז'ניץ, זוועהיל, חב"ד, טשערנוביל, לעלוב, מעייני ישראל, מתמידים, נדבורנה, סאדיגורה, סטריקוב, סוכוטשוב, סלונים, סלאנים, סערט ויז'ניץ, פינסק קרלין, קאמרנא, צאנז, ראחמיסטריווקא, ראדושיץ, שאץ דרהביטש, שבט הלוי, שומרי אמונים, תפארת יעקב.

כך גם השתתפו בכינוס, גבאי ונציגי בתי הכנסת של קהילות החסידים בעיר משכונות חפציבה, רמה ג', רמה ד', רמה א', רמת אברהם.

 

מאיר פרוש ישראל אייכלר אגודת השומרים אגודת ישראל בית שמש עליזה בלוך ישעיהו ארנרייך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד