י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות הפרסום ב'בחדרי'

הדרת חרדים מוועדת השמות: הח"כ מציג דרישה נחרצת

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' על הדרת חרדים מוועדת השמות הממשלתית: ח"כ משה אבוטבול שיגר מכתב ליו"ר ועדת השמות הממשלתית, בו קרא לו לפעול מיידית לצירוף מספר נציגי ציבור חרדים לוועדה. שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו': "נמשיך להיאבק עד שהציבור החרדי יקבל את מה שמגיע לו בזכות ולא בחסד"

הדרת חרדים מוועדת השמות: הח"כ מציג דרישה נחרצת
משה אבוטבול צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים': חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס שיגר מכתב לפרופ' משה שרון, יו"ר ועדת השמות הממשלתית, בו הוא קרא לו לפעול מיידית לצירוף מספר נציגי ציבור חרדים לוועדה "ובכך להוכיח שאכן מדובר בוועדה שמייצגת את כלל הציבור בישראל".

אצל בנט - ערבים כן, חרדים לא • האפליה בוועדת השמות הממשלתי

המכתב, ששוגר גם לעו"ד שלומית ברע פנגו יועמ"ש משרד ראש הממשלה, נשלח לאחר שפורסם ב'בחדרי חרדים' כי אין אפילו נציג חרדי אחד בוועדה העוסקת בקביעת שמות ליישובים ולנקודות נוספות במפת ישראל וכן בהחלפת שמות ערביים שהיו קיימים עד קום המדינה - לשמות עבריים, וזאת למרות שלאחרונה צורפו עוד שני נציגים ערבים לוועדה, בנוסף לנציג שכבר קיים.

"נחשפתי לפרסום באתר בחדרי חרדים בו נחשף שבוועדת השמות הממשלתית אין ולו נציג חרדי אחד", כתב אבוטבול, "בוועדה ישנם כשלושים נציגים מכל קצווי הציבור ומכל הגוונים כולל נציגות מכובדת למגזר הערבי".

כאן ציין ח"כ אבוטבול: "אולם ציבור אחד מודר ממנו - הציבור החרדי המונה למעלה מעשרה אחוזים מהציבור הכללי בישראל. הציבור החרדי זכאי לקבלת ייצוג בכל ועדה ממשלתית, בוודאי ובוודאי בוועדה מכובדת זאת".

הוא הצהיר כי "הציבור החרדי נוסע ומבקר וחי במדינה כמו כל אזרח. אי מתן ייצוג למגזר החרדי בוועדה המכובדת משמעותה אחת אי הנצחת הציבור החרדי ומנהיגיו במרחב הציבורי. משמעות הדבר הינה הדרה בוטה של הציבור החרדי מהנראות הציבורית מה שפוגע לא רק במגזר החרדי אלא בכלל אזרחי מדינת ישראל".

לסיום כתב: "אני קורא לך לפעול מיידית לצירוף מספר נציגי ציבור חרדים ובכך להוכיח שאכן מדובר בוועדה שמייצגת את כלל הציבור בישראל".

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' מסר: "אני מברך את ידידי ח"כ משה אבוטבול על הצטרפותו למאבק. לא ייתכן שהציבור החרדי יודר מוועדות ממשלתיות ומהמרחב הציבורי. נמשיך להיאבק עד שהציבור החרדי יקבל את מה שמגיע לו בזכות ולא בחסד. הציבור החרדי זכאי לזכויות אדם בדיוק כמו כל ציבור אחד במדינת ישראל. לא נקבל כל אפליה והדרה".

כזכור, לפני מספר ימים דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים' כי פנייה הוגשה לוועדת השמות הממשלתית, ובה הוצגה דרישה להוסיף מספר נציגים חרדים לוועדה "כדי לתת למיעוט החרדי את זכות הייצוג המגיעה לו". הפנייה הוגשה על ידי שי גליק מנכ"ל בצלמו לאחר שלאחרונה צורפו עוד שני נציגים ערבים, בנוסף לנציג שכבר קיים.

הוועדה, הפועלת במשרד ראש הממשלה, היא הגוף המוסמך היחיד לקביעת שמות ליישובים ואתרים שונים לרבות צמתים, מחלפים, אתרי תיירות, טבע ונוף, אתרי תעשייה ותעסוקה וכיוצא באלה במדינת ישראל.

גליק אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי החליט לפעול בעניין לאחר שהממשלה קיבלה השבוע את הצעת השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' ממרצ, לאשר תוך 30 יום את מינויים של שני חברים נוספים מהחברה הערבית לוועדה.

 

ועדת השמות משה אבוטבול בצלמו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד