ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הנשיא נאלץ להסביר

האמירתיים התעניינו: מדוע הרצוג מגדל זקן

הנשיא הרצוג מבקר בשעות אלה באיחוד האמירויות. ביקור היסטורי וראשון של נשיא ישראלי על אדמת המדינה מאז כינון היחסים במסגרת הסכמי אברהם. במהלך פגישותיו המארחים לא הסתירו את תמיהתם והעזו לשאול, מדוע הוא מגדל זקן 

האמירתיים התעניינו: מדוע הרצוג מגדל זקן
הנשיא הרצוג בהגיעו לאבו דאבי צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נשיא המדינה נחת הבוקר (ראשון) באיחוד האמירויות לביקור היסטורי, זו הפעם הראשונה שבה נשיא מדינת ישראל מבקר באמירויות ופוגש את מנהיגיה, שנתיים אחרי גיבוש הסכם הנורמליזציה בין המדינות.

חלק בולט מהביקור היה דווקא מראה פניו של נשיא המדינה, יצחק הרצוג שנמצא בתוך ימי השלושים לפטירת אמו אורה ע"ה ומקפיד על דיני האבלות, שבהן האיסור להסתפר ולכן גם החזות השתנתה עם זקן קטן שצמח לו בשבועיים האחרונים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך פגישות שקיים הנשיא, אנשי הממשל האמיראתים התעניינו ושאלו לפשר זיפי הזקן של הנשיא הרצוג, והוא הסביר להם את דיני האבלות בהלכה היהודית, אחד מהם הוא המנהג שלא להסתפר בימי האבל עד חלוף שלושים יום לקבורה וכי הוא עדיין נמצא בימי האבל אל אמו ע"ה.

כזכור, הרצוג המריא הבוקר לאיחוד האמירויות, תחילה נפגש עם יורש העצר מוחמד בן זאיד באבו דאבי ומחר הוא צפוי לבקר בדובאי ולחנוך תערוכה חדשה במתחם ה'אקספו' שם קיים גם דוכן ישראלי.

היום (ראשון) הזמין יורש העצר את נשיא המדינה לפגישה אישית נוספת בארמונו הפרטי. הפגישה ארכה כשעתיים, למרות שלא הייתה מתוכננת בלו"ז שנקבע בראש בין הצדדים, פגישה שהוצעה על ידי יורש העצר בתום פגישתם החמה והארוכה של השניים הבוקר. הזמנתו האדיבה של יורש העצר מהווה יד מושטת לשלום ולשותפות בין שתי המדינות.

מוחמד בן זאיד יצחק הרצוג איחוד האמירויות גידול זקן אבלות נשיא המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד