י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לך תסמוך

ההורים מצפצפים על הנחיות משרד הבריאות?

35% בלבד מההורים, דיווחו היום לפורטל משרד החינוך, על תוצאות הבדיקות של ילדיהם - כפי שדורשות ההנחיות החדשות | כמו כן, עד כה קיבלו הרשויות, שתפקידן לעמוד על החלוקה, כ-24 מיליון ערכות של בדיקות אנטיגן ביתיות 

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: ה'אקדמיה לתורה' בדנבר

סוף יום הלימודים היום (ראשון), חותם גם את היום הראשון לכניסתו הממשית של מתווה הבדיקות החדש במערכת החינוך, שלפיו נדרשים כלל תלמידי ישראל לבצע שתי בדיקות אנטיגן ביתיות במהלך כל שבוע - האחד ביום ראשון והשני ביום רביעי. 

אז האם ההורים, שהאחריות המלאה עברה אליהם, אכן מקיימים את ההנחיות? לפי דיווח של משרד החינוך, עד כה התקבלו באמצעות פורטל משרד החינוך 701,957 הצהרות הורים על ביצוע בדיקת אנטיגן, זאת מתוך פוטנציאל של 1,991,362 תלמידים שעליהם חל המתווה. ליתר דיוק, מדובר בכ-35% - בלבד. 

לנוכח האחוז הנמוך, מבהירים במשרד החינוך כי נתונים אלה אינם כוללים דיווחים ידניים, שנפיצים יותר בציבור החרדי. עוד דווחים במשרד כי אחוז התלמידים החיוביים בבדיקת אנטיגן עומד על כ-3% מכלל הנבדקים. כלומר, 21,741 תלמידים התגלו כחיוביים בבדיקת האנטיגן, זאת על פי הדיווחים שהתקבלו במשרד. 

במקביל, הרשויות קיבלו עד כה (כולל היום) - 24,140,720 ערכות בדיקות. מדובר, כך על פי משרד החינוך, על 74% מהכמות שהם אמורים לקבל עבור בתי הספר היסודיים והגנים. כן, בתי הספר העל יסודיים קיבלו היום כ-1.7 מיליון ערכות, שהם כ-30% בלבד מהכמות שהם אמורים לקבל.

 

אומיקרון בדיקת אנטיגן קורונה בדיקת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד