י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"זה היה פשוט מטורף"

נסעו לצפות בשלג ונקלעו ללינץ אכזרי

רמי וענבל אורפז נכנסו בטעות לכפר פלסטיני והצליחו להימלט ברגע האחרון מעשרות צעירים שהתגודדו סביב רכבם, השליכו עליהם אבנים ונפצו את כל החלונות | היום הם שחזרו את רגעי האימה

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

רמי וענבל אורפז, אב ובתו חפצו כמו המוני הישראלים להנות מהשלג שירד בחלקים רבים בארץ בסופ"ש שעבר, ולצורך כך נסעו להר "בעל חצור" - יעד הנמצא בהרי בנימין והשומרון שאליו מגיעים המוני ישראלים. 

בשלב מסוים הם טעו בדרך ולקחו את הפנייה הלא נכונה שהובילה אותם לכפר הפלסטיני דיר ג'ריר.

"כשאנחנו נכנסים הכפר נראה שקט ואין משהו שנראה חשוד, אנחנו פותחים את אפליקציית הניווט ורואים שאנחנו בסך הכול 4 דקות מבעל חצור", סיפרה ענבל ל'חדשות 12'.

זמן קצר לאחר מכן הם מצאו את עצמם מוקפים בהמון שמשליך לעברם אבנים וסלעים.

"הם מתחילים לסמן לנו להסתובב", תיארה ענבל את הרגעים המפחידים. "לא הבנו מה קורה. הם גם צעקו לנו 'ג'יש', שבהמשך הבנו שהמשמעות שלה היא 'צבא'. בחור צעיר ממש עצר את התנועה כדי לאפשר לנו להסתובב".

רמי המשיך לספר: "מדברים על קטע זמן של בערך דקה, כשאני מסובב את האוטו ואני תקוע באותו פקק תנועה שהיה מולנו, פתאום אנחנו מסתכלים שמאלה וימינה ורואים שמקיפים אותנו עשרות צעירים ומישהו מסמן סימון על הכתפיים בשביל לסמן שאני קצין. באותו הרגע שהוא מסמן שאני קצין אנחנו רואים עשרות אנשים מתכופפים לאדמה בשביל להרים אבנים. לפני זה הם התחילו לדפוק לנו קצת על החלונות ולנסות לפתוח את הדלת. אני בלי לחשוב פעמיים אני אומר שאנחנו חייבים לברוח מפה, אחרת גם יסקלו אותנו וגם ישרפו אותנו".

 "יש שם סלעים במשקל של 6-7 קילו שנחתו בתוך האוטו. סלע אחד נעצר במשקוף של הדלת של האוטו שהיה 2 סנטימטרים ממני. זה היה פשוט מטורף. כשהיינו במשטרת אריאל, השוטר שבא לבדוק את האוטו אמר שלינץ' כזה הוא עוד לא ראה. האבנים שאספנו באוטו – זה היה פשוט מטורף, עוד שתי שניות ולא היה עם מי לדבר. אבן אחת בראש ולא היינו נמצאים שם" סיים רמי.

"חשוב לומר שהאירוע הקשה מבחינתנו לא היה רק כשיצאנו מהשטח אלא גם ביחס שקיבלנו מהמשטרה", הוסיפה ענבל. "יותר משעתיים אף אחד בתחנה לא התייחס אלינו, הדבר היחיד שהטריד אותם זה שנכנסו לתחנה עם כלבה ויש נוהל שאומר שאסור שתהיה שם כלבה. אז ניגש הקצין התורן ואמר שלפנים משורת הדין הוא מאפשר לכלבה להיות שם. לא שאלו אם אנחנו צריכים בגדים יבשים או סיוע נפשי. עברנו טראומה מאוד קשה, כל השעות האלה לא התייחסו אלינו. כשסוף סוף הגיע חוקר והוציא את הסלעים מהאוטו הוא פשוט לא האמין ושאל 'איך יצאתם משם בחיים?'".

ממשטרת ישראל מסרו ל'חדשות 12': "מדובר באירוע שהתרחש תוך טיפול בעשרות אירועים בו זמנית בעקבות הסופה שהשפיעה על כלל גזרת יהודה ושומרון. ידוע לנו כי במסגרת הטיפול נאלצו חלק מהמתלוננים להמתין עד לקבלתם על-ידי חוקר ומתן העדות, ואנו מצרים על כך. חקירת המקרה ממשיכה גם ברגעים אלה".

ניסיון לינץ שלג שומרון כפר פלסטיני יידוי אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד