כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"לראשונה אי פעם בתולדות המדינה"

הישג לחרדים: העירייה תממן שכר לימוד לנפגעי קורונה

מענק מיוחד יינתן לתושבי לייקווד שהכנסתם ב-2020 הייתה נמוכה מ-198,000 דולר לזוג נשוי (או 99,000 דולר ליחיד) לשנה, ואשר הושפעו לרעה כלכלית ממגיפת הקורונה

הישג לחרדים: העירייה תממן שכר לימוד לנפגעי קורונה
מסיבת חומש בסאטמר לייקווד צילום: שמואל טרעגער

הרב אבי שנאל, מנהל משרד אגודת ישראל בניו ג'רזי, הודיע על תוכנית סיוע חינוכית ראשונה מסוגה לתושבי לייקווד, ניו ג'רזי. תוכנית הסיוע היא מענק עבור עלויות חינוך של תושבי לייקווד שהושפעו לרעה מנגיף הקורונה, ועומדים בדרישות הזכאות להכנסה.

מענק זה הוא הראשון מסוגו במדינת ניו ג'רזי, שבו מימון ממשלתי יהיה זמין עבור שכר לימוד בבית ספר פרטי, בין שימושים חינוכיים אחרים. המענק ממומן על ידי עיריית לייקווד באמצעות תוכנית ההצלה האמריקאית לשנת 2021, ומנוהל בעקבות הפעילות ובאמצעות משרד ניו ג'רזי של אגודת ישראל באמריקה.

המענק הוצע לעיירה לייקווד על ידי משרד ניו ג'רזי של אגודת ישראל מיד לאחר אישור תכנית ההצלה. "מהיום שפנינו לראש העיר ריי קולס ולחברי ועדת העיירה לייקווד והצענו את המענק הזה, הם היו נרגשים להתקדם עם הפרויקט הזה", אמר הרב שנאל, "ואנחנו, יחד עם מקבלי המענק הזה וכל לייקווד אסירי תודה לראש העיר קולס, סגן ראש העיר מילר, ולחברי הוועד ליכטנשטיין, אקרמן וד'אליה על מנהיגותם", אמר.

הרב שנאל הדגיש כי "המשרד בניו ג'רזי של אגודת ישראל התקשר לגופים חינוכיים ומנהליים כדי לקבל מימון לבתי הספר שלנו מאז הקמתו. כעת, לראשונה אי פעם בתולדות המדינה, יוקצה כסף אמיתי למשפחות עבור הוצאות חינוך", אמר והוסיף, "אנו גאים שאגודת ישראל תנהל את המענק החשוב הזה".

המענק זמין לתושבי לייקווד שהכנסתם ב-2020 הייתה נמוכה מ-198,000 דולר לזוג נשוי (או 99,000 דולר ליחיד) לשנה, ואשר הושפעו לרעה כלכלית מנגיף הקורונה, שניתן להוכיח על ידי הכנסה ברוטו מתואמת נמוכה יותר ב-2020 מאשר ב-2019. מגבלת הזכאות עולה 10,000 דולר עבור כל תלוי זכאי. (לפיכך, זוג המגיש בקשה במשותף עם חמישה ילדים יהיו זכאים אם הכנסתם הברוטו המתואמת לשנת 2020 לא תעלה על 258,000 דולר. המענקים יהיו מינימום של $2,500 ויוענקו ישירות למשפחות.

עבור אלה שאין להם גישה לתקשורת אינטרנטית, אגודת ישראל של אמריקה הקימה משרד מחשבים ניידים בשירות עצמי בלייקווד ניו ג'רזי, כדי שהמועמדים יוכלו להגיש בקשות.

יציין כי אגודת ישראל בניו ג'רזי נמצאת כעת במשא ומתן עם ועדות עירוניות אחרות כדי להביא את התקציב לערים נוספות.

קורונה ליקווד שכר לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד