כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עוקף את הרב הראשי

ראש מערך הגיור נועד לראשונה עם הדיינים

שבועות לאחר שנכנס לתפקידו, הרב בניהו ברונר, ראש מערך הגיור, נפגש בפעם הראשונה עם דייני בתי הדין לגיור | הרב אמר בפגישה כי אין לו קשר עם הרב הראשי, אך בינתיים לא הייתה מניעה ממנו לחתום על תעודות גיור | לדבריו, בלשכת כהנא עובדים על מינוי מנהל מערך גיור חדש

ראש מערך הגיור נועד לראשונה עם הדיינים
הרב בניהו ברונר צילום: דוברות בתי הדין הרבניים, מטה ארגוני המקדש

פרסום ראשון: הרב בניהו ברונר, ראש מערך הגיור הנכנס, נפגש בשבוע שעבר (שני) עם דייני בבתי הדין לגיור לפגישה מקצועית ראשונה מאז כניסתו לתפקיד, זאת בעוד הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו מחרים אותו.

הפגישה התקיימה בבוקרו של יום שני בשבוע שעבר באמצעות ה'זום', ובמהלכה הרב ברונר נתן תמונת מצב לדיינים על המצב במערך הגיור מאז כניסתו לתפקיד. הרב הדגיש כי בתקופה הזו "שמים עין" יותר על הדיינים.

הרב ברונר אמר שהוא הסכים להתמנות לתפקיד לאחר פניות מצד רבנים בציונות הדתית, בהם הרב חיים דרוקמן ובברכתם וכי כרגע הוא יכהן בו ארבעה חודשים, שכן הוא מונה כממלא מקום.

הוא אמר שאין לו קשר, נכון לשעת השיחה, עם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, אך הוא ציין שלא הייתה לו איזושהי מניעה לחתום על תעודות הגיור - הוא חותם, הנציג של הרב לאו, הרב רפי דיין, מאשר.

הרב בניהו ברונר. צילום: מטה ארגוני המקדש.

הרב סיפר כי בלשכת השר לשירותי דת עובדים על מינוי חדש לתפקיד מנהל מערך הגיור, זאת לאחר קידומו של מנהל המערך היוצא אפני אלון. הרב ברונר לא ציין שמות של מועמדים, אך חלק מהדיינים מעריכים כי יש כבר מועמד מוביל.

להערכתם, מי שיתמנה לתפקיד הוא הרב חיים אירם, מקורב לכהנא, שניסה למנות אותו לפני מינויו של הרב ברונר, אך בשל קשיים משפטיים הוא לא יתמנה. הרב ברונר היה גם נציגו של השר כהנא, שנפגש איתו לא מעט, לפי לוח הפגישות שפרסמנו ב'בחדרי חרדים', בניסיונות לגייס את הסכמת הרבנים לרפורמת הגיור.

בפגישה השתתפו כ-20 דיינים, והיא נמשכה פחות משעה. הרב ברונר הביע את רצונו לקיים מפגש פיזי בקרוב. בתוך כך, גורם בכיר במערך הגיור מבקר את רפורמת הגיור ואומר כי "החוק הזה הוא כדי להביא להקלות שלא מקובלות על הרבנות. זה לא נכון שבתי הדין לגיור לא מאירים פנים".

מלשכת כהנא נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "ראש מערך הגיור ימונה בהליך מקצועי ע"י ועדת איתור במשרד ראש הממשלה".

בניהו ברונר מערך הגיור ראש מערך הגיור מתן כהנא בתי הדין הרבניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד