י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא ניתן להמשיך במצב זה"

ההצעה של 'ימינה' שעשויה לפצל את החרדים

הצעת חוק שהועלתה בעבר במליאת הכנסת ותקעה טריז בין יהדות התורה לש"ס, עשויה לעלות שוב בממשלה הנוכחית מצד שחבר כנסת ב'ימינה' ועשויה שוב לפצל את הסיעות החרדיות. מדובר בחוק איסור אפלייה בקבלה למוסדות חינוך

ההצעה של 'ימינה' שעשויה לפצל את החרדים
אילוסטרציה. תלמידות סמינר צילום: קובי גדעון, פלאש 90

הצעת חוק שהגישו בימים האחרונים בסיעת 'ימינה' עלולה להביך את האופוזיציה, ולפצל את העמדה החרדית. בעוד ב'יהדות התורה' יתגייסו בכל הכוח להפיל את החוק, בש"ס ישנו מצב שיתמכו או לפחות ישמחו אם הצעת החוק תעבור ותיכנס לספר החוקים.

הצעת החוק שיזם השר מתן כהנא והוגש על ידי ח"כ יום טוב כלפון, מציע לשלול תקציבים למוסדות חינוך בגין אפליית תלמידים, תופעה שמוכרת בשנים האחרונות, ממנה סובלות בנות ספרדיות במגזר החרדי, מידי שנה בתקופת הרישום למוסדות החינוך, המאבק עולה לכותרות עם עשרות בנות שנותרות ללא מסגרת לימודים בשל מוצאן.

בעבר הועלתה הצעת החוק על ידי חבר הכנסת מאיר כהן מ'יש עתיד' בעודו באופוזיציה, והציתה עימות בין חבר הכנסת משה גפני לחבר הכנסת יעקב מרגי ממובילי המאבק נגד האפלייה. מרגי זעם בזמנו כי הצעת החוק הוסרה מסדר היום.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "בשנת הלימודים התשע"ט, יותר מ-30 תלמידות לא התחילו את שנת הלימודים בבית ספר, בעקבות אי הסכמה של בתי ספר וסמינרים לרשום אותן ללימודים במסגרתם בשל מניעים עדתיים. כמו כן, ישנם תלמידים יוצאי אתיופיה שנשארו בבית ולא התחילו את שנת הלימודים בבית הספר מכיוון שבית הספר לא הסכים לרשום אותם ממניעים עדתיים".

"לא ניתן להמשיך במצב זה. הצעת חוק זו נועדה למנוע, בין היתר, את המצב שאין להעלותו על הדעת שבו קיימים בתי ספר בישראל שאינם מוכנים לרשום תלמידים ותלמידות לבית ספרם בגלל מוצאם העדתי", כותבים המציעים. לפיכך, מוצע "לקבוע כי מוסד חינוך אשר עובר על איסור ההפליה, ובין היתר אינו מקבל תלמידים בשעריו בשל מוצאם העדתי, לא יקבל תקצוב מהמדינה".

בש"ס כבר החלו להכין תשתית שתאפשר להם להצביע נגד החוק, כך בתגובה לפרסום הצעת החוק מסר חבר הכנסת יואב בן צור מש"ס כי בלשכתו עמלו בשבועות האחרונים לגבש הצעת חוק דומה וכי היא תעלה גם כן בקרוב להצבעה.

אפליית ספרדים אפליית תלמידים הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד