כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"לא נשקפת סכנה"

בזמן ביקור הרצוג: מתקפת טילים באמירויות

דיווחים מכלי תקשורת המזוהים עם איראן על הפסקת תנועת המטוסים בנמל התעופה של אבו דאבי בזמן ביקורו של נשיא המדינה הרצוג וזאת בעקבות מתקפת טילים על הבירה שנורו על ידי המורדים החות'ים בתימן | דובר הנשיא: "לא נשקפת סכנה לחייו. הביקור יימשך"

בזמן ביקור הרצוג: מתקפת טילים באמירויות
הנשיא הרצוג באמירויות צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בזמן שנשיא המדינה, יצחק הרצוג מבקר באבו דאבי בירת האמירויות, המורדים החות'ים בתימן טוענים שיחשפו בשעות הקרובות פרטים על פעולה נרחבת שלהם בעומק האמירויות. בשעה האחרונה מדווח בכלי תקשורת המזוהים עם איראן כמו ערוץ 'אל-מיאדין' הלבנוני שמדווח על הפסקת תנועת המטוסים בנמל התעופה של אבו דאבי. כך דווח ב'כאן חדשות'.

‏משרד ההגנה של האמירויות מאשר את הדיווחים ומעדכן כי "מערכות הנ"מ יירטו טיל בליסטי ששיגרו החות'ים מתימן. ללא נפגעים וללא נזק. שרידי הטיל נחתו באזור לא מיושב".

דובר בית הנשיא, נאור יחיא הרגיע ומסר הערב: "נשיא המדינה עודכן בפרטי האירוע. לא נשקפה ולא נשקפת סכנה לנשיא ופמלייתו. הביקור צפוי להמשיך כמתוכנן".

במהלך נאומיו היום, הנשיא יצחק הרצוג, גינה את ההתקפות על אבו דאבי מצד המורדים החות'ים וקרא למדינות ערביות אחרות להצטרף לאמיצים ולנרמל את הקשרים עם ישראל.

"ישראל תומכת בצרכי הביטחון של איחוד האמירויות הערביות, ומחפשת קשרים אזוריים חזקים יותר", אמר הנשיא הרצוג בעת ביקורו, "אני רוצה להדגיש שאנו תומכים לחלוטין בדרישות הביטחוניות שלכם ואנו מגנים בכל צורות ובכל שפה כל התקפה על הריבונות שלך", אמר הרצוג לשיח' מוחמד בן זאיד.

השיחות מתקיימות פחות משבועיים לאחר שהמורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן בתימן לקחו אחריות על התקפות אוויריות על בירת איחוד האמירויות, אבו דאבי, שהרגו שלושה אזרחים. הרצוג קיים שיחה בת כשעתיים עם יורש העצר בפועל של איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד אל-נהיאן, בארמון אל-וטן באבו דאבי. זו הפעם הראשונה שבה נשיא ישראלי ערך ביקור דיפלומטי לאיחוד האמירויות.

כזכור נשיא המדינה נחת הבוקר (ראשון) באיחוד האמירויות לביקור ראשון של נשיא המדינה הישראלי כשנתיים לאחר שנחתם הסכם הנורמליזציה בין המדינות.

במהלך היום נפגש הנשיא הרצוג עם יורש העצר מוחמד בן זאיד ועם שר החוץ עבדאללה בין זאיד, וכן עם נציגי הקהילה היהודית באמירויות. מחר יחנוך הרצוג דוכן ישראלי באקספו.

יצחק הרצוג המורדים החותים מתקפת טילים איחוד האמירויות אבו דאבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד