י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אין גבול לציניות ולפוליטיקה המכוערת"

נציגי גדעון סער הצביעו נגד מועמדו "שמרן מידי"

ביקורת רבה מצד פוליטיקאים ואנשי תקשורת נגד הוועדה שבחרה הערב את שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד היועמ"ש והשאירו מחוץ למומלצים את מועמדו של שר המשפטים - עו"ד רז נזרי, המשנה ליועמ"ש היוצא מנדלבליט

נציגי גדעון סער הצביעו נגד מועמדו "שמרן מידי"
רז נזרי צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לאחר שוועדת האיתור למשרת היועץ המשפטי לממשלה, בראשות נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) השופט אשר גרוניס, קבעה הערב (ראשון) את רשימת שלושת המועמדים לתפקיד, מתקפה נגד נציגי 'תקווה חדשה' בעקבות פסילת המועמד השמרן.

לפי החלטת הוועדה, הוצגו שלושה מועמדים לתפקיד היועמ"ש הבאה, בהם עו"ד איתי אופיר, עו"ד גלי בהרב-מיארה, בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר וד"ר רועי שיינדורף.

בסיום דיוני הוועדה מתברר כי נציגיו של שר המשפטים גדעון סער בוועדה הצביעו נגד מועמד שהשר הציע, מי שמכהן כיום כמשנה ליועמ"ש עו"ד רז נזרי, המוכר כמשפטן שמרן וגם חובש כיפה.

למרות שב'תקווה חדשה' מזוהים כשמרנים, ואף התחייבו לפעול למנות שופטים ואנשי משפט שמרנים, ברגע האמת המועמדים של סער בוועדה, חבר הכנסת צבי האוזר והשר לשעבר דן מרידור הצביעו נגד נזרי. מרידור הסביר כי הוא התנגד משום שעו"ד נזרי "שמרן מדי".

ח"כ המשפטן משה ארבל מש"ס, התייחס לרשימת המועמדים ואמר: "שלישיית המועמדים שהומלצו ע״י ועדת האיתור ראויים מאוד, אבל המהלך של גדעון סער להציע את נזרי כמועמדו ואז להצביע כנגדו בוועדה הוא מעשה נבלה בזוי והונאה, אין מי שיחלוק שנזרי הוא עובד ציבור נאמן ומוכשר וראוי היה להיות לפחות אחד מהשלושה. אין גבול לציניות ולפוליטיקה המכוערת".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי הגיב והבטיח: "בממשלת הליכוד הבאה, אפעל שיועץ משפטי לממשלה יהיה משרת אמון של ראש הממשלה. הג'ובים והקומבינות לא יאריכו ימים. מציע לגברת מיארה לא לתכנן תוכניות לטווח ארוך מידיי בלשכת היועמ"ש".

גם יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ הגיב וכתב: בערב הזה יותר מכל צריך לומר: וועדות האיתור הן פיקציה שצריכה לעבור מן העולם. עוד אחת בשרשרת קומבינות שנועדה להביא לבחירת "האנשים הנכונים" ולנטרל מעורבות של "האנשים הלא נכונים" במינויי בכירים. אין בה שום דבר מקצועי ושום דבר אובייקטיבי. פוליטיקה על סטרואידים, רק של "האנשים הנכונים".

רז נזרי גדעון סער היועץ המשפטי לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד