כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ויתר על עסקת טיעון

שוחרר שנים לאחר שהאח התאום הודה ברצח

לאחר שנים רבות בכלא על לא עוול בכפו, שוחרר תושב שיקגו שהתאום שלו הודה בביצוע הרצח. האח המשוחרר ממתין להחלטה האם להעמידו לדין מחדש או שמא לבטל נגדו את ההאשמות שהובילו ל-54 שנות מאסר

שוחרר שנים לאחר שהאח התאום הודה ברצח
אילוסטרציה צילום: unsplash

תושב שיקגו שהורשע ברצח בשנת 2003, שוחרר, שנים לאחר שאחיו התאום הודה בפשע. קווין דוגאר שוחרר לאחר שנים רבות בכלא, וממתין להחלטה אם להעמיד אותו שוב למשפט או לבטל את ההאשמות.

"התיק הזה נמצא במצב שונה מאוד ממה שהיה לפני 20 שנה", אמר עו"ד רון סאפר, שמקווה שהתיק יסתיים. "כולם יודעים הרבה יותר על זה עכשיו".

ב-2013, עשור לאחר הרצח, כתב תאומו הזהה של דוגאר, קארל סמית', מכתב, בו הודה שהוא זה שירה לתוך קבוצת אנשים, הרג אחד ופצע אחר. האח סמית' מרצה עשרות שנים בכלא על פשעים אחרים. שופט ב-2018 אמר שסמית' לא אמין וסירב לבטל את הרשעתו של דוגאר שנידון ל-54 שנות מאסר. התובעים אמרו כי לסמית' אין מה להפסיד בכך שטען כי הוא היה הרוצח ולא אחיו.

אבל בית המשפט לערעורים במדינת אילינוי ביטל ב-2021 את ההחלטה הזו, ונתן חוות דעת שהובילה לשחרורו של דוגאר. האחים התלבשו בבגדים זהים עד כיתה ח' והתחזו זה לזה במשך שנים. כך דיווח ה"שיקגו טריביון" ב-2018 כששניהם הופיעו בבית המשפט.

יש להם שמות משפחה שונים כי סמית' לקח את שם הנעורים של אמו. דוגאר טען זמן רב לחפותו ודחה עסקת טיעון שהייתה גוררת עונש של 11 שנות מאסר, הרבה פחות מהעונש שקיבל.

שחרור מהכלא אח תאום אחים תאומים שיקגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד