כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

היערכות שיא לקראת הלווית העציר הפלסטיני שמת

המצב בגדה ממשיך להיות שברירי: בצה"ל מתכננים לתגבר את הכוחות לקראת הלוויתו של העציר הפלסטיני • בכיר ישראלי מאשים: "בכירים פלסטינים לא מרגיעים את השטח"

צילום אילוסטרציה: רויטרס
צילום אילוסטרציה: רויטרס



היערכות לקראת הלווית העציר הפלסטיני שמת בכלא מגידו: היום (שני) צפויה להתקיים הלוויתו של עראפת ג'ראדת שמת, עציר פלסטיני שמת שלשום בכלא מגידו, ומפקד פיקוד מרכז אלוף ניצן אלון הנחה את צה"ל לתגבר את הצירים ומוקדי החיכוך בין המתנחלים לפלסטינים. ההערכה היא כי לאחר ההלוויה עשויות לפרוץ הפגנות באזור חברון.

בכיר ישראלי אמר היום כי למרות שאין יד מכוונת אחת מאחורי המאורעות "בכירים פלסטינים לא ממהרים להרגיע את האזרחים בשטח". לדבריו, הסוגיה הכלכלית בצירוף האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל היא שמדברנת אותם לצאת לרחוב.

גורם נוסף התבטא ברוח זו ואמר כי גם בסוגית העציר שמת "לא שמענו עידוד של בכירים פלסטינים לאלימות, אבל שמענו הסתה ברורה והתעלמות מניסיונות ישראל להציג את האמת בסוגיה".

הממצאים הרשמיים בבדיקת סיבת מותו של העציר צפויים להיות מועברים בצורה מוסדרת לגורמים פלסטינים רשמיים.

"אני מתחייב בשם ההנהגה הפלסטינית - אין תכנית לשפיכות דמים"

כזכור, שלשום (שבת) מת בכלא מגידו ערפאת שאליד ג'ראדאת. כוחות ההצלה לא הצליחו להחיות אותו וסיבת מותו היא, ככל הנראה, דום לב. ממצאי נתיחת הגופה הראשוניים יועברו לנציגי הרשות הפלסטינית. מתאם הפעולות בשטחים הנפיק אישורי כניסה לבני משפחת העציר ולרופא מטעמם בכדי שישתתפו בנתיחת הגופה בעצמם. ראש הממשלה הפלסטיני אמר בהודעה, שדווחה בסוכנות הידיעות הצרפתית, כי הוא "מאשר את הצורך לברר לאלתר את הסיבות האמיתיות שהובילו למותו".

4,500 אסירים החזירו אמש (ראשון) את ארוחת הבוקר כהזדהות על מות האסיר.

אירוע זה מצטרף לסדרת אירועים שקדמו לו ואשר מעלים את החשש מפני אינתיפאדה שלישית. בסוף השבוע כולו אירעו הפגנות בכמה מקומות בעקבות שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים ובקריאה לשחררם. ברמאללה, סמוך לכלא עופר, הגיעו מאה פלסטינים ויידו אבנים אל כוחות צה"ל.

בחברון – ציינו הפלסטינים ביום שישי את יום השנה לפלסטינים שנהרגו מהירי של ברוך גולדשטיין. מפגינים דרשו מצה"ל לפתוח את רחוב שוהדה בעיר והתעמתו עמם. רק לאחר ירי של רימוני גז מדמיע התפנו מהמקום.

בהר הבית התעמתו ביום שישי מאות פלסטינים עם השוטרים בשער המוגרבים. במחוז ירושלים הוחלט להיכנס למתחם ההר ולפזר את ההפגנה.

למרות החשש מהסלמה, הבהיר בכיר בפתח כי "אני מתחייב בשם כל הנהגה הפלסטינית - אין תכנית לשפיכת דמים, המאבק יהיה בלתי אלים".
היערכות הלווית עציר פלסטיני הסלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד