כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גיבור בן שנתיים

איבדו את חוש הריח מקורונה ובנם הפעוט הציל את חייהם

פעוט מטקסס זכה להערכה כגיבור על שהזהיר את הוריו כי ביתם בוער, רגעים לפני שהבית עלה בלהבות | ההורים שלא הבחינו במתרחש אחרי שאיבדו את חוש הריח מנגיף קורונה, מילטו את עצמם מבעוד מועד והצילו את חייהם

איבדו את חוש הריח מקורונה ובנם הפעוט הציל את חייהם
אילוסטרציה צילום: pixabay

לניית'ן וקיילה דאל איבדו את חוש הריח שלהם לאחר שנדבקו בקורונה, הם לא ידעו שעשן התחיל למלא את הבית בו הם מתגוררים באלבורד שבטקסס, כי אף אחד מגלאי העשן בבית לא עבד. גלאים שהותקנו אך לפני שנה. אך בזכות בנם הפעוט, היה להם מספיק זמן לברוח מביתם הבוער.

הם נמלטו עם חמשת ילדיהם - כולל ברנדון הקטן בן השנתיים, שהעיר את הוריו במילים "אמא, חם. אמא, חם" כך סיפרה אמו לערוץ WFAA 8 בדאלאס על השריפה שאירעה ב-15 בינואר.

"הוא הציל את כל המשפחה שלנו", אמרה קיילה דאל. "הוא הגיבור הקטן שלנו". הוריו

"היו לנו בביתנו אזעקות עשן חדשות לגמרי, בנות פחות משנה", אמר ניית'ן דאל. "אף אחד מהם לא עבד, היו לנו ממש שניות לברוח, זה לא פחות מנס".

למרבה המזל, המשפחה התכוננה לגרוע מכל. דאל, מתנדב ככבאי, הכין את משפחתו כיצד להגיב במקרה של שריפה. "הייתה לנו תוכנית. כיצד הכל יתנהל אם תפרוץ שריפה". ברנדון הקטן ישן בסלון, שם על פי ממצאי החקירה האש הוצתה על ידי תנור, הילד הקטן התרחק מהלהבות ונכנס לחדר השינה של הוריו, והשתעל כשהעיר את אמו בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר. הוא אמר לאמו "חם, אמא. חם, אמא", המשפחה התעוררה ומיד נמלטה ללא כוויות או פציעות עשן. הם נמלטו בפיג'מות, וצפו בביתם עולה בלהבות מעבר לרחוב, בעוד הכבאים עובדים כדי להציל את מה שהם יכולים.

היא אמרה כי ברנדון העיר אותה בעבר כי היה לו קצת חם מדי ופשוט רצה פחות שכבות בגדים. רק כשהסתכלה לעבר דלת חדר השינה ידעה שזה מצב אחר. "בדיוק ראיתי את הלהבות יוצאות מהסלון אל חדר השינה שלנו", אמרה קיילה דאל. לאחר מכן העירה את בעלה שהעיר את שאר הילדים והם נמלטו מהבית. הוא אמר, "הלב שלי פשוט נפל, בראש שלי כבר ידעתי שהבית הזה נעלם, היינו חייבים לצאת".

ניית'ן אמר שאם ברנדון היה מעיר אותם מאוחר יותר או שהם היו קצת יותר איטיים, הדברים היו יכולים להיות הרבה יותר גרועים. "בערך דקה אחרי שיצאנו מהבית, דלת הכניסה שלנו עלתה להבות", אמר. "הכל עלה באש". שני ההורים בדקו את חמשת ילדיהם עדי לאתר כוויות או פציעות. מלבד כמה שערות שרופות מעט על ראשו של ברנדון, כל הילדים שלהם היו בסדר. איש מבני המשפחה לא סבל מכוויות או משאיפת עשן.

קיילה דאל אמרה שברנדון התקשה להירדם בשני הלילות הראשונים לאחר השריפה כי הוא פחד. היא אמרה שהוא נשאר ער כמעט 48 שעות ברציפות לפני בסופו של דבר נרדם.

קורונה שריפה בדירה טקסס חוש הריח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד