י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

וְרַבִּים מֵעַמֵּי הָאָרֶץ מִתְיַהֲדִים • ארה"ב: גם ההיספנים חוגגים

גניבות מקופות צדקה בתלבושת של 'משולחים', פריצות לבתים בחסות הטנדרים של הת"תים ואפילו התחזות לאדמו"רים • ההיספנים בניו יורק למדו לנצל את ימי הפורים

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

אלפי דולרים נגנבו אתמול (ד) מקופות צדקה של 'מתנות לאביונים' בבתי כנסת בעיר לייקווד.

מדובר בחמשה בתי מדרש גדולים בשכונות שונות בלייקווד, שכל כספי המתנות לאביונים נגנבו מהם. בשניים מבתי המדרש שנפגעו מהגניבה - פועלות מצלמות אבטחה, ובהן נראים בבירור שני אנשים מחופשים לאברכים חסידיים ניגשים לקופות הצדקה, מרוקנים אותן ונמלטים מהמקום.

ארגון 'השומרים' הפיץ מייל לכל גבאי בתי הכנסת בעיר, ובו תמונות הגנבים הנראים ומדברים כמו משולחים, כל מי שראה את האנשים התבקש להתקשר בהקדם לטלפון 732-367-1212.

עם זאת מסייגים בארגון את החשדות, וקוראים שלא לחשוד ב'משולח' ספציפי, טרם התברר מי הגנבים. "אנחנו יודעים בדיוק איך הם נראים, רואים אותם היטב במצלמות הוידיאו - ואנחנו נמצא אותם בקרוב. גם המשטרה מצטרפת לחיפושים".

תופעה מוכרת נוספת, החוזרת על עצמה מידי שנה: היספנים המתחפשים בפורים לחרדים ופושטים יד לצדקה ברחובות בורו פארק. השנה אף הגדילה קבוצת נוכלים לעשות: שניים מבני החבורה התחפשו לאדמורי"ם, והם עברו בשדרת 13 בשכונת בורו פארק, הרחוב המרכזי של השכונה, וחילקו לכל מי שפשט יד שטרות של מאה דולר מזוייפים.

תלונות נוספות התקבלו על גויים שהתחפשו לבחורי ישיבות, המתינו לטנדרים של התתי"ם בפתחיהם של בתי נגידים, ונכנסו אחריהם לבית, כאשר בחסות ההמולה שמו בכליהם גביעי כסף יקרים, משלוחי מנות יוקרתיים ודברים נוספים.

ברחובות אחרים הסתובבו היספנים מחופשים לחסידים עם מסכות על פניהם, עברו מדלת לדלת וניצלו היטב את 'כל הפושט יד נותנים לו'. ברחוב 54, בין השדרה ה-13 ל-14, באחד הבתים פרצה קטטה בין שני מחופשים גויים לבין בני משפחה שבקשו משני המחופשים לבוא מאוחר יותר - כי הבית מלא עד אפס מקום. השניים ניסו בכוח להיכנס, בני הבית הקימו צעקה ואנשי 'השומרים' הגיעו למקום ולכדו את השניים, שבחקירת משטרה התברר כי הם היספנים מחופשים, והם הואשמו בניסיון חדירה לרשות הפרט.

"לפני פורים פרסמנו הוראות בטיחות לפורים מפני המתיהדים, ואכן ישנם בתי נגידים ששוכרים מדי שנה אנשי אבטחה מיוחדים ששומרים על הסדר, ובמיוחד פוקחים את עיניהם לזהות את המתיהדים, אבל ישנם הרבה בתים שאין להם אנשי אבטחה. לפני שנה דיווחו לנו על 30 מקרי גניבה שאירעו בפורים, בבורו פארק ובפלטבוש", מסכם מתנדב ארגון השומרים.
שומרים פורים גויים צדקה בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד