ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ניסוי מוצלח למערכת ההגנה "חץ 3"

משרד הביטחון הודיע כי התבצע ניסוי ראשון מוצלח למערכת היירוט "חץ 3" • המערכת מצטרפת לכיפת ברזל, שרביט קסמים וחץ 2 • ברק: "אבן דרך חשובה למערכת ההגנה"

  • ט"ו אדר התשע"ג
מערכת יירוט. צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל
מערכת יירוט. צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל

משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים עשו היום (ב') ניסוי טיסה ראשון לטיל החדש שמתוצרת התעשייה האווירית, חץ-3. משרד הביטחון מסר כי הניסוי, שהתקיים בשדה ניסויים במרכז הארץ, הצליח.

הטיל חץ 3 מיועד לתת מענה לטילים בליסטיים ארוכי טווח ולפוצץ אותם במרחק רב מישראל - עוד כשהם נמצאים בחלל. כך, על פי תכניות הפיתוח, בכוחו לתת מענה גם לטילים שנושאים ראשי נפץ בלתי קונבנציונאליים.

ממשרד הביטחון נמסר הבוקר כי "במסגרת הניסוי נבחנו לראשונה היכולות והביצועים של המערכת החדשה, שנחשבת חדשנית ומהפכנית במשפחת מיירטי הטילים בעולם. יכולות אלה יאפשרו למרכיבים הקיימים של מערכת החץ להתמודד בצורה יעילה יותר עם איומים עתידיים על ישראל".

מלאכת הפיתוח של הטיל צפויה להימשך בשנים הבאות. את התכנית מובילה מנהלת חומה של משרד הביטחון במסגרת המנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) והקבלן הראשי של התכנית הוא מפעל מל"מ של תע"א וזאת, בשיתוף חברת בואינג.

הניסוי התקיים לקראת השעה 8 בבוקר, בשדה הניסויים של חיל האוויר שבפלמחים. לדברי גורם בכיר במשרד הביטחון, כדקה לאחר השיגור ולאחר שצבר גובה רב - הטיל התנתק כמתוכנן מהמנוע הראשון שלו, ובהמשך שייט בגובה של כ-100 קילומטר, עשה סידרת תמרונים בחלל ועקב בהצלחה אחר מספר אובייקטים שהוגדרו לו מראש. הניסוי ארך כ-6 דקות.

"כל המטרות של הניסוי הושגו, בלי יוצא מן הכלל ויש כאן הצלחה מלאה", אמר הגורם: "הוא עשה מסלולים מדהימים בחלל, עקב אחרי אובייקטים - כמו כוכבים שסומנו לו מראש".

ניסוי הטיסה במיירט החדש תוכנן כבר לסתיו האחרון אך נדחה במספר חודשים. במערכת הביטחון הסבירו את הדחייה בניסוי ברצון לעשות פעולות ובדיקות נוספות שיבטיחו את הצלחתו. בניסוי צפו גורמים אמריקנים, בהם נציגי בואינג והסוכנות להגנה מפני טילים, והתוצאה המוצלחת שלו אמורה לתת רוח גבית לפרויקט שעתיד להימשך בשנים הבאות עד שיוכרז החץ 3 כטיל מבצעי.

החץ 3 אמור להיות נדבך רביעי במערכת ההגנה הרב שכבתית שמקימה מערכת הביטחון: כיפת ברזל, שכבר מבצעית ומספקת הגנה מפני רקטות לטווח הקצר; שרביט קסמים, שאמורה ליירט טילים לטווחים בינוניים ונמצאת בשלבי ניסוי וחץ 2, שכבר מבצעית ומשמשת להגנה מפני טילי קרקע קרקע. כשיוכרז מבצעי, החץ 3 יוכל לשפר יכולות היירוט של טילים שמאיימים על ישראל, וזאת - תוך הבטחת "הזדמנות יירוט שנייה"- כך שאם טיל מאיים אחד מחטיא את המטרה במרחק רב מישראל, יהיה מספיק זמן כדי לשגר לעברו טיל מיירט נוסף.
חץ 3 ניסוי הצלחה הגנה יירוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד