י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גם מבוגרים: עלייה של 21% בנוטלי כדורי ריטלין

מנתונים שמפרסמים שירותי בריאות כללית נרשמת עלייה של 21% בנוטלי ריטלין מקרב בני 22 ומעלה • חלק מהמאובחנים המבוגרים הינם הורים לילדים בעליי הפרעת קשב וריכוז

5-7 אחוז מהאוכלוסיה בעלי הפרעת קשב. אילוסטרציה: פלאש 90
5-7 אחוז מהאוכלוסיה בעלי הפרעת קשב. אילוסטרציה: פלאש 90

גם מבוגרים לוקחים ריטלין – כך עולה מנתונים שמפרסמים שירותי בריאות כללית. לרגל כנס בינלאומי בנושא הפרעת קשב וריכוז, מתפרסמים נתונים מהם עולה כי בשנים האחרונות נרשמה עלייה חדה של 21 אחוז בנטילת ריטלין וקונצרטה, מקרב בני 22 ומעלה.

"המודעות מאוד גדלה. באים לאבחון לא רק בני 20, 30 או 40 אלא גם בני 60, והיו לי אפילו פציינטים בני 70, שלא אובחנו, סבלו ושילמו מחיר כל חייהם. זו בעיה אמיתית ולא טרנד", אומרת ל"ישראל היום" ד"ר איריס מנור, פסיכיאטרית של הילד והמתבגר ומומחית לטיפול בהפרעות קשב במרכז לבריאות הנפש גהה שבכללית.

לדבריה, חלק מהמבוגרים שנוטלים ריטלין הינם גם הורים לילדים שאובחנו כבעלי הפרעת קשב וריכוז: "כשאני יושבת עם ילדים אני שואלת הרבה שאלות ואז לעיתים אחד ההורים זז באי נוחות או מתחיל לצחוק או מסתכל במבט אשם. הורים מזהים עצמם כמי שחיים עם הפרעת קשב וריכוז דרך הילדים".

"פעם היו מאבחנים את האנשים האלו כסובלים מדיכאון או מחרדה. 70 אחוזים מהמאובחנים המבוגרים מטופלים בציפרלקס או בפרוזאק, לאחר שנוסף על הפרעת הקשב התפתחו גם דיכאון וחרדה. הרבה פעמים אחרי תחילת הטיפול אפשר בהדרגה להפחית את הטיפול בתרופות האלו".

לדברי ד"ר מנור, חמישה עד שבעה אחוזים מהאוכלוסייה הינם בעלי הפרעת קשב.
ריטלין למידה מבוגרים עלייה כללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד