כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

עונש מקורי בשעת ההפסקה: ללמוד גמרא

הורים בבית הספר 'רמב"ם' בנהריה, התלוננו על העונש שהטיל המנהל על בניהם: ללמוד במשך שבועיים גמרא בהפסקות • משרד החינוך דווקא הצדיק את המנהל

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

עונשים בבתי ספר ובתלמודי תורה, הם אקט חינוכי מקובל כדי לייסר תלמידים סוררים, שחטאו בהתנהגות בלתי הולמת.

אולם בבית ספר הדתי 'רמב"ם' בנהריה, שנחשב כאחד מבתי הספר הטובים בעיר, המנהל הולך צעד אחד קדימה, וכשהוא מבקש להעניש תלמידים, הוא פוקד עליהם להישאר ספונים בחדרו במהלך ההפסקות, אבל גם אין עליהם לשבת בחיבוק ידיים ובחוסר מעש, ומחובתם לשבת רכונים על הגמרא ולהגות בהם עד תום ההפסקה ואז לשוב לכיתתם ושוב ללמוד גמרא.

הסיפור האחרון, הופיע בעיתון 'ידיעות הצפון': על מנהל בית הספר מיכאל בן שושן, שזכה להכרה על הישגיו ואשתקד אף קיבל פרס על פועלו כאיש חינוך מצטיין, הצטברו תלונות מצד הורים, על ענישה בלתי מידתית של ילדים.

לצד קנסות מחמירים במיוחד שמוטלים על הילדים, מספרת אחת האימהות, כי בשבוע שעבר שיחק בנה בהפסקת אוכל בכדור יחד עם עוד קבוצה של ילדים. בשלב מסוים פגעו הנערים בלא משים במשהו. המנהל זעם על הנזק שגרמו, והורה לאחד עשר תלמידים שמנתה הקבוצה, להגיע לחדר המנהל למשך שבועיים, וללמוד שם גמרא.

"אין לי בעיה שהילד ילמד פרק בבית, אבל למה הוא צריך להימנע מהפסקות? חסרים עונשים? הוא לומד כל היום, מגיעה ההפסקה, והוא צריך להיות קצת עם החברים, לשחק, להיות מעורב חברתית". טוענת האם.

הורים אחרים התלוננו, כי במקרה אחר, הצטוו תלמידים שנענשו בגין מקרה אחר, להיכנס לחדרו של המנהל במהלך ההפסקות, ונאסר עליהם אפילו להחליף מילה זה עם זה. "לא די שנשללה מהם ההפסקה, הם צריכים גם למלא פיהם מים ולהתעטף בשתיקה למשך זמן ארוך, פעולה שמנוגדת לצורך הבסיסי של נער בזמן הפסקה".

התלונות הגיעו למשרד החינוך. אולם שם לא ראו צורך להתערב ואף הצדיקו את ההנהלה: "המפקח על בית הספר", נאמר בלשון התגובה, "ערך בדיקה מקיפה ובירור יסודי נוקב ומעמיק בנושא. בדיקתו העלתה כי מדובר בענישה חינוכית, שהיא בהחלט מידתית והולמת, נוכח מכלול ההתנהגות של הילדים נשואי הפניה".
עונש חינוך ילד גמרא נהריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד