י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שינוי מדיניות

משמעותי: נבדק חיובי בבדיקה ביתית יוכר כמחלים?

במהלך דיון שמתכנס היום בוועדת הבריאות, טענו נציגי משרד הבריאות כי המשרד מתקדם בתהליך ההכרה בבדיקות אנטיגן ביתיות, וצפוי לפטור את הנבדקים החיוביים מללכת לבצע בדיקה מוסדית. "הסוגיה המשפטית נפתרה וכעת נבחנות הטכנולוגיות", אמרו הנציגים.

משמעותי: נבדק חיובי בבדיקה ביתית יוכר כמחלים?
הבדיקה המהירה צילום: אסותא אשדוד

במהלך דיון שמתכנס היום (שני) בוועדת הבריאות, אמרו נציגי משרד הבריאות כי המשרד מתקדם בתהליך ההכרה בבדיקות אנטיגן ביתיות, וצפוי לפטור את הנבדקים החיוביים מללכת לבצע בדיקה מוסדית. "הסוגיה המשפטית נפתרה וכעת נבחנות הטכנולוגיות", אמרו הנציגים. 

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד בריאות הציבור, שנכח בדיון, תמך במהלך הנרקם ואמר: "טוב שמשנים את המדיניות בהתאם למציאות ומקצרים את תקופת הבידוד. במדינות אחרות מצאו את הדרכים המשפטיים כדי להכיר בבדיקה הביתית. התהליך מורכב אבל יש לעשות זאת בהקדם", אמר. 

טל פוקס מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות, השיבה, כי "בימים אלו בוחנים ברצינות הכרה בבדיקה ביתית ופועלים שזה יקרה כמה שיותר מהר".

אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, הוסיפה: "התקדמנו בנושא המשפטי. מה שנותר זה לבחון את הדרך בפועל שזה יקרה. יש כבר כמה חברות שבודקים במשרד איתן את השירות הטכנולוגי".

אתמול, התייחס פרופ' חגי לוין לנושא, ופרסם ברשת הטוויטר את הקריאה לשנת את המדיניות: "חייבים פשוט חייבים למצוא דרך להכיר בבדיקה ביתית חיובית", אמר. "לא הגיוני שחולים צריכים להיות מטולטלים מביתם, תוך סיכון עצמם ואחרים, מסיבות בירוקרטיות". 

עוד הוא הוסיף: "לא הגיוני בזבוז המשאבים. לא הגיוני וחסר אחריות שאם בדיקה ביתית חיובית ומוסדית שלילית משחררים מבידוד", אמר והוסיף, כי לדעתו ניתן לשנות את המדיניות לכך, שהנבדק בבית יצלם או יתעד את ביצוע הבדיקה. או לחלופין לסמוך על הצהרתו של הנבדק כי ביצע את הבדיקה. 

נזכיר, כיום, נבדק שיצא חיובי בבדיקת האנטיגן-הביתית נדרש לצאת החוצה ולבצע בדיקת אנטיגן-מוסדית באחד ממתחמי מד"א, זאת ע"מ שהתוצאה תוכר במערכת - והנבדק יהיה מוגדר - כמחלים. 

 

קורונה אומיקרון בדיקת אנטיגן בדיקת קורונה משרד הבריאות ועדת הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד