כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"יש פה ניצול ציני של היבואנים"

ליברמן על גל ההתייקרויות במשק: "עליית המחירים המתונה בעולם"

שר האוצר אביגדור ליברמן מתייחס לגל ההתייקרויות הדרמטי במשק הישראלי והאשים את היבואנים והחברות ב"ניצול ציני של המצב". על מכתב "האיום" ששיגר אמש למס' חברות: "נדרוש מאותן חברות הסברים ונתונים למה החליטו להעלות המחירים" | ומה דעתו על התייקרות החשמל?

ליברמן על גל ההתייקרויות במשק: "עליית המחירים המתונה בעולם"
אביגדור ליברמן בישיבת סיעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"צריך להבין שעליית המחירים במדינת ישראל היא הכי מתונה בעולם". כך אומר היום (שני), שר האוצר אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' בהתייחסו להתייקרות הדרמטית לאורך כל שדרת הצרכנות בישראל. 

על רקע זינוק של כמעט 6% במחירי החשמל, טוען שר האוצר כי החשמל במדינות באירופה התייקר באופן משמעותי יותר מישראל: "אנחנו מדברים על התייקרות החשמל של 5.7 אחוז, לצורך השוואה בבריטניה זה 34 אחוז ובשוודיה 35 אחוז. יש עליות בכל העולם, ואצלנו זה עליות הכי מתונות, והמשק עובד".

אמש שיגר ליברמן יחד עם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי מכתב אל מספר יצרני ויבואני מזון, בו הפצירו בהם שלא להעלות מחירים בתקופה הנוכחית, תוך איום כי "לא יהססו לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנת". ליברמן מתייחס לצעדים שינקטו נגד החברות: "אנחנו מחכים לתשובה ואם לא נקבל תשובה מנומקת שרת הכלכלה ואני נפנה לרשויות לדרוש מאותן חברות הסברים ונתונים למה ואיך החליטו להעלות את המחירים".

לדברי שר האוצר, "אנחנו מסתכלים על המאזנים של החברות, ועל שער החליפין לכן כשאני מסתכל על החברות והיבואנים יש פה ניצול ציני".

גם השר יאיר לפיד התייחס בישיבת סיעת 'יש עתיד' לגל ההתייקרויות: "הרשתות הגדולות צריכות לדעת שלא נהסס להפעיל מולם את רשות התחרות ואמצעים נוספים. יש הבדל בין העלאת מחירים להפקעת מחירים והתנהגות מונופוליסטית חסרת בושה".

יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני הגיב ואמר: לאחרונה איווט ליברמן נופל פעם אחר פעם במאבקים שלו הציבוריים, בבג"צ המעונות, בנציב תלונות הדיינים וביוקר המחיה המאמיר. הוא אשר אמרתי "אם מזרע היהודים מרדכי אשר החלות לנפל לפניו, לא תוכל לו, כי נפול תפול לפניו".

אורנה ברביבאי אביגדור ליברמן יוקר המחייה חברת חשמל התייקרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד