ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
דוח מעניין

הגיוני: מה הקשר בין ירידה במספר המאומתים למזג האוויר הסוער?

לראשונה מתחילת הגל, נצפתה עד היום ירידה עקבית במספר המאומתים היומי. להערכת מחברי דוח אמ"ן, אחת הסיבות לירידה - היא מזג האוויר הסוער שהורגש בשבוע האחרון • בנוסף, התייחסו כותבי הדוח לעלייה באחוז החיוביים מסך הבדיקות, וכן צפו כי העומס על מערכת הבריאות ימשיך גם בשבועות הקרובים 

הגיוני: מה הקשר בין ירידה במספר המאומתים למזג האוויר הסוער?
מראות מהשלג ברחבי ירושלים צילום: איציק ו.

לראשונה מתחילת הגל, נצפתה עד היום (שני) ירידה עקבית במספר המאומתים היומי. בשבוע האחרון אומתו כ-27 אלף איש פחות מבשבוע שקדם לו.

בדוח אמ"ן שפורסם הבוקר, מצאו מחבריו את הסיבה לירידה הפתאומית: "הירידה במאומתים מושפעת כנראה מירידה משמעותית בבדיקות המוסדיות, בין היתר בשל מזג האוויר הסוער בשבוע האחרון, לצד שינוי מדיניות הבדיקות", נכתב בדוח. 

עוד התייחס הדוח, לעליה המקבילית של אחוז המאומתים, שם הסבירו כי עליה זו עשויה להצביע על "הטיה הנובעת מהירידה בהיקף הבדיקות, לצד שינוי מדיניות הבדיקות בחינוך, אשר מביאה לכך שילדים שהופנו לבדיקה נמצאים בסבירות גבוהה יותר להתאמתם כחיוביים לנגיף", נכתב. 

על רקע זה, הירידה העקבית במספר המאומתים עשויה לשקף ירידה אותנטית בקצב ההדבקות, נטען בדוח. "השבוע הקרוב משמעותי בהקשרי התייצבות המגמה וחיזוקה, בפרט מול מתווה החינוך החדש. זאת, שכן מידת ההיענות של הורים לתוכנית בדיקות התלמידים, תשפיע רבות על הסיכויים להדבקה בקרב ילדים ומשפחותיהם", נטען. 

לעת עתה, רמות התחלואה עדיין גבוהות מאד. בשבוע האחרון אומתו קרוב ל-470 אלף איש. מספר החולים קשה שעומד על 1,099 הוא פי 10 לערך מתחילת החודש. הערכות מערכת הבריאות הן שהשיא בהקשר זה עוד לפנינו.

"העומס על מערכות הבריאות, שנמצא ברמות חסרות תקדים בימים אלה, ימשיך להיות מורגש בשבועות הקרובים גם אם תמשיך מגמת ההאטה בהדבקות", העריכו מחברי דוח אמ"ן, שפורסם הבוקר. 

קורונה אומיקרון מערכת הבריאות מזג האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד