י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צילצולי טלפונים בתפילה? בליקווד מצאו פיתרון

צלצולי הסלולאריים בשעת התפילה, בשלל מנגינות וצלילים, כבר הפכו מזמן למטרד • גם הדרישה לכבות בכניסה או לכוון למצב רטט - לא הועילה • עד שמתפלל הגה רעיון

התרים עם התקע. צילום: לייקווד סקופ
התרים עם התקע. צילום: לייקווד סקופ

לרב בית הכנסת 'ויליאמס סטריט שול' בעיר לייקווד, הרב משה חיים כהן, נמאס כבר מלהתריע על המפגע של צלצולי הטלפונים הסלולאריים בשעת התפילה.

הרב כבר נשא עשרות שיחות בנושא חשיבות הכוונה בתפילה ועל הנזק הרב שגורמים צלצולי הטלפון, המצלצלים בשלל מנגינות וצלילים באמצע התפילה. אפילו הדרישה לכבות את הטלפון בכניסה לבית הכנסת או לכוון אותו למצב רטט - לא הועילה.

אבל לאחרונה נמצא הפיתרון. אחד המתפללים הגה רעיון: 'לוקרים - תאים קטנים לאיכסון חפצים עם מנעולים, כדוגמת התאים שניתן למצוא בחדרי כושר. בתוך כל תא ישנו תקע להטענת הבטריה של טלפון הסלולארי.

וכך, בכניסה לבית הכנסת ממוקם ארון ובו 36 תאים, ועל מודעה התלויה ליד מודפסת הבקשה מכל מי שבאמתחתו טלפון סלולארי להניחו בתוך תא.

גבאי בית הכנסת אומר: "גם אם יש כאלו שלא יניחו את הטלפון בתא, הם לפחות יזכרו לשים את הטלפון על מצב רטט. ביום הראשון התמלאו כל התאים. הציבור קיבל את היוזמה בהתלהבות. העובדה שניתן להטעין את הטלפון בשעת התפילה, גם היא תורמת לעניין. אנחנו מקווים שבתי כנסת נוספים יאמצו את הרעיון".
לייקווד בית כנסת טלפון סלולארי צילצול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד