כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הגעתי לסיכומים"

אחרי שהצביעה נגד, הח"כית תתמוך בחוק הגיוס

חוק הגיוס יעלה הערב להצבעה פעם נוספת, שבועיים לאחר שנפל בתיקו במליאת הכנסת. חברת הכנסת שגרמה להפלתו בפעם הקודמת מצהירה היום כי תצביע בעד 

אחרי שהצביעה נגד, הח"כית תתמוך בחוק הגיוס
בניין הכנסת צילום: דוברות הכנסת

שבועיים לאחר שהתנגדותה לחוק הגיוס הביאה להפלתו בהצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי מסיעת 'מרצ' מודיעה היום (שני) כי בהצבעה הערב על החוק היא צפויה להצביע בעדו.

בקואליציה מתכוונים להביא בשעות הערב המוקדמות את הצעת החוק להצבעה מחודשת,כ שהפעם הם מעריכים כי יושג הרוב הדרוש להעברתו לקראת המשך ההליך בוועדות הכנסת והחקיקה בקריאה שנייה ושלישית.

יו"ר 'מרצ', השר ניצן הורביץ, אמר בפתח ישיבת הסיעה כי "חוק הגיוס יעבור. כולם יתמכו בו. אני מציע לא למהר להספיד את הקואליציה".

ח"כ רינאווי זועבי שבקולה נפל חוק הגיוס בפעם הקודמת, אמרה לעיתונאים: "הצבעתי נגד בפעם קודמת כמחאה על התנהלות הממשלה בנגב. הגעתי לסיכומים עם אנשים בקואליציה".

שר הביטחון ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ התייחס בישיבת סיעת 'כחול לבן' בכנסת ואמר: "נביא היום לקריאה ראשונה את חוק הגיוס, שיהווה גשר למתווה הכולל ולקיום החלטת הממשלה על הקמת צוות שיגבש את מתווה השירות".

כזכור, לפני שבועיים בהצבעה דרמטית במליאת הכנסת נפל חוק הגיוס בתיקו 54 בעד ו-54 נגד, לאחר שחברת הכנסת זועבי עשתה דין לעצמה והפתיעה את חבריה לקואליציה בהצבעת המחאה - נגד.

חוק הגיוס ג'ידא רינאוי זועבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד