י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שיטת נוירומוטוריקה

"לילד אין הפרעת קשב וריכוז, הוא פשוט שומע טוב מדי"

במרכז נוירומוטוריקה מצליחים לשנות תפיסה של הורים רבים באשר להפרעת הקשב של ילדיהם • "רוב המשפחות שמגיעות לכאן כבר ניסו מגוון גדול של טיפולים על מנת לעזור לילדיהם – ונכשלו" משתפים אותנו בראיון חשוב ומרתק. "לרוב הילדים האלו אין בעיות קשב וריכוז אלא הפרעה ברגישות השמיעתית שאינה מאפשרת להם להתרכז"

"לילד אין הפרעת קשב וריכוז, הוא פשוט שומע טוב מדי"
שיעור זום צילום: FREEPIK

במכון נוירומוטוריקה לסיוע בהפרעות קשב וריכוז, התרגלו כבר לשמוע קומפלימנטים רבים אודות הטיפול המהפכני שהם מציעים, אשר לא פעם מאתר את בעיית הקשב אצל הילד במקור בלתי צפוי וכך מצליח לטפל  בה באופן שורשי ויסודי. אולם לדבריהם כל מפגש מלווה מחדש בהתרגשות רבה.

"תמיד מעניין ומרגש לפגוש משפחה שבאה לטיפול באיזון שמיעתי", מספר לנו רם גלבוע, פסיכותרפיסט מומחה, ממייסדי המכון.

"רוב המשפחות שמגיעות לכאן כבר ניסו מגוון גדול של טיפולים על מנת לעזור לילדיהם – ונכשלו. לעיתים קרובות אני רואה חוסר אונים ואפילו ייאוש מהמצב. הקשיים של הילד כל כך גדולים ומגוונים שהם כבר איבדו תקווה".

על אלו קשיים בעיקר מדווחים ההורים?

"כל ילד עם הקשיים שלו – יש כאלו שבקושי מצליחים לישון. יש כאלו עם בעיות קשב וריכוז כל כך חמורות שהם פשוט לא מצליחים להתרכז למרות הטיפולים והכדורים שהם נוטלים".

ומה אתם עושים בשלב הזה?

"לאחר הסבר מקצועי שלנו אודות נושא הרגישות השמיעתית, ההורים כבר מבינים כי הם הגיעו למקום שיפתור לילדם את מקור הקושי.

"פתאום נהיה להם מאוד ברור למה ילד ששומע טוב מידי מתקשה להירדם בלילה או מתעצבן מאוד במשך היום – כי פשוט אין לא שקט. הוא שומע את השכנה מלמעלה פוסעת ואת אחותו מדברת בטלפון ואת אבא שלו אוכל. כל הצלילים נשמעים לו כל כך חזק שאין לו שקט".

לשם המחשה הוא בוחר להביא לנו מספר דוגמאות. "למשל במהלך השיעור הילד שומע חבר מהצד השני של הכיתה מצקצק, את השעון מתקתק ולפעמים אפילו את הציוץ של הציפורים. תתארו לעצמכם שאתם שומעים את הצלילים האלו בעוצמה גבוהה – איך אפשר להתרכז בצורה כזאת?".

לדבריו "חוסר השקט הזה הוא זה שמפריע לו להתרכז בכיתה. לרוב הילדים האלו אין בעיות קשב וריכוז כהגדרה, אלא הפרעה ברגישות השמיעתית שאינה מאפשרת להם להתרכז. תהליך האיזון השמיעתי מאפשר לילדים שקט".

כיצד בעצם מתבצע התהליך?

"התהליך "מלמד" את האוזניים לשמוע כמו שצריך. ברגע שהילד שומע כמו שהוא אמור לשמוע את הצלילים שעד עכשיו הפריעו לו, הם כבר מפסיקים להפריע לו. כאשר האוזניים "לומדות" לסנן את הרעשים שמפריעים הילד יהיה מסוגל להירדם בקלות יותר, לישון טוב יותר, להתרכז בכיתה ובאופן כללי להיות רגוע יותר".

"השקט החיצוני יאפשר לו שקט פנימי", אומר לנו רם לסיכום.

אם ילדכם סובל מהפרעת קשב וריכוז, תיצרו עמנו קשר בדרך לחולל אצלו את השינוי המיוחל>>>

נוירומוטוריקה הפרעת קשב וריכוז אבחון בעיות קשב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד