י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פוטנציאל הדבקה גבוה

הפרוייקטור זרקא מזהיר: נמצאו בישראל מאות מאומתים לזן החדש

פרוייקטור הקורונה סלמאן זרקא: "עיקר התחלואה כעת היא האומיקרון והזן החדש BA.2. עד היום אותרו בארץ כ-350 מקרים כאלה" • בהמשך אישר זרקא את פרסום 'בחדרי חרדים' כי קיים מחסור של חיסוני אסטרה-זניקה, והתחייב: "עד יום רביעי הקרוב הקופות יקבלו את החיסונים" 

הפרוייקטור זרקא מזהיר: נמצאו בישראל מאות מאומתים לזן החדש
פרופ' סלמאן זרקא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בצל התחזית של שר הבריאות הורביץ ובכירי מערכת הבריאות כי התחלואה נמצאת במגמת התייצבות, וכן כי היא צפויה לרדת בימים ובשבועות הקרובים, ערך היום (שני) פרוייקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, תדרוך עיתונאים וניסה לצנן את ההתלהבות. 

תחילה פתח הפרוייקטור והתייחס לווריאנט החדש: "אפשר לומר שכמעט ולא נותרה תחלואה בווריאנט הדלתא. עיקר התחלואה כעת היא של זן האומיקרון, ויחד איתו הזן BA.2, שכיום ידועים בארץ 350 מקרים כאלה", אמר.

זרקא גילה פסימיות בכל הנוגע לזן החדש שמתפשט: "לצערי לפי הנתונים באירופה, יש לווריאנט הזה פוטנציאל להדבקה יותר מהאומיקרון. ראינו שהזן החדש האט את היציאה מגל האומיקרון בחלקים ממדינות אירופה, ובחלק נוסף של מדינות הוא ייצר גל נוסף". 

פרסום ראשון: מחסור בחיסוני 'אסטרה-זניקה' • "ביטלו לי את התור"

במענה לפרסום 'בחדרי חרדים', על כך שלמעלה מחודש קיים מחסור חמור בחיסוני אסטרה-זניקה, אישר זרקא את הפרסום, ואמר: "אכן נוצר מחסור בחיסוני אסטרה-זניקה בארץ. בהחלט חלק מהאנשים שרצו לקבל את החיסון לא הצליחו לקבל אותו, לשמחתי הפער הזה שהתגלה בחברה, מאחורינו".

"עד יום רביעי הקרוב קופות החולים יקבלו את החיסונים, והאזרחים שירצו לקבל את חיסוני אסטרה-זניקה יוכלו לקבל אותו", הבטיח זרקא. 

בהמשך, התייחס פרופ' זרקא למתווה הבדיקות החדש במערכת החינוך, ואמר: "השבוע נסיים לחלק ערכות אנטיגן לכל תלמידי ישראל ואוכלוסיות נוספות".

באשר לתסמונת הפימס בקרב ילדים מחלימים, אמר הפרוייקטור: "רואים בעולם, את התופעה של הפימס שהיא פגיעה רב מערכתית. רואים את זה בארצות הברית, צרפת ומדינות נוספות. עדיין מוקדם להשוות בין התופעה בעת הדלתא והאומיקרון. לרוב זה קורה כחודש ימים אחרי מחלה, אפילו כשהיא הייתה קלה", הוסיף זרקא. 

 

 

 

 

קורונה אומיקרון סלמאן זרקא תסמונת פימס אסטרהזניקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד